"Ne yapabiliriz?
Yaşamak gerek! (bir sessizlik) Yaşayacağız Vanya dayı.
Çok uzun günler, boğucu akşamlar geçireceğiz. Alınyazımızın bütün sınavlarına sabırla katlanacağız.
Bugün de, yaşlılığımızda da dinlenmek bilmeden, başkaları için çalışıp didineceğiz.
Ecel saati gelip çatınca da uysalca öleceğiz ve orada mezarın ötesinde çok acı çektik, gözyaşı döktük, çok acı şeyler yaşadık diyeceğiz... Ve Yaratıcı acıyacak bize ve biz seninle, canım dayıcığım, parlak, güzel, sevimli bir hayata kavuşacağız ve buradaki mutsuzluklarımıza sevecenlikle, hoşgörüyle gülümseyeceğiz ve dinleneceğiz...
İnanıyorum buna dayıcığım, bütün kalbimle, tutkuyla inanıyorum..
Sayfa 251 - Sonbahar filmini izledkten sonra bu bölümü okumak müthiş etkiledi·Kitabı okudu
Narsistik Arzu çağı, tevekkül ve teslimiyeti lakaytlık, vurdumduymazlık, kendini şartları teslim etme, mücadele etmeme, kendini bırakma, iradesini ortaya koymama gibi olumsuz anlamlar yükledi.
Enaniyet asrında narsistik benlikler kendini teşhir edip övgü toplamak için bilhassa başarılarını birincil malzeme olarak kullanır. "Ben yaptım" demenin narsistik hazzıyla kendinden geçmek için çetin bir mücadele, tırnaklarıyla kazıma önem kazanır. Bu yüzden de narsizmin yayılma politikaları karşısına çıkan tevekkül ve teslimiyeti, kanaat ve rızayı, kendine büyük bir engel gördü.