Cinsel birleşmeyle ilgili çıkarlar çiftleşmenin —koitus— çıkarlarıdır. Üreme çoğunlukla cinsel çıkarların gözetilmesi nedeniyledir. Gerçekten de birçok insan, ebeveynleri üreme çıkarlarını gözettiği için değil, ebeveynleri kendi cinsel çıkarlarını gözettikleri için dünyaya gelmiştir. Başka bir deyişle, birçok insan için var olmak, ebeveynlerinin üreme kararının değil, sadece ebeveynlerinin cinsel birleşmesinin sonucudur. Fakat cinsel birleşme, kimseyi dünyaya getirmeden de mümkündür (örneğin doğum kontrol yöntemleri başarılı bir şekilde kullanıldığında), böylece ürememenin cinsel birleşmenin engellenmesi gibi bir bedeli olmaz. Tek gereken, taraflardan birinin ya da ikisinin de bir doğum kontrol yöntemi kullanmasıdır ki bu da sadece dişinin menopoz öncesi dönemi için geçerlidir. Bu yöntemi kullanmak için gösterilen çaba, varoluşun zararlarını önlemeye fazlasıyla değer ve dolayısıyla cinsel birleşmenin amacı değil, salt bir sonucu olarak bebek yapmayı hoş göremeyiz.