Henüz seni sevmiyorum insanoğlu ama şu son geceler senin acılarını, senin bitkin düşmüş bedenini, senin ebedi çarmıha teslim olmuş ruhunu düşünürken kim bilir kaç kez ağlamaklı oldum. Kurdun kurt olması iyidir, tavşanın tavşan olması ve solucanın solucan olması iyidir, onların ruhları karanlık ve cılız, iradeleri zayıftır ama sen insanoğlu, sen içine Tanrı'yı ve Şeytan'ı sığdırmışsın, Tanrı ve Şeytan o daracık, leş kokulu yerde ne korkunç eziyetler çekiyordur kim bilir! Tanrı'nın boğaza sarılıp kan içen bir kurt olması! Şeytan'ın kulaklarını kambur sırtının ardına saklayan bir tavşan olması! Neredeyse hiç tahammül edilemez bir şey bu, seninle aynı fikirdeyim. Bu durum, hayatı sonsuz bir ruh karışıklığıyla, acıyla doldurur ve ruh, kederden kurtulamaz.