insanın bazen dostlara ihtiyacı var , ilginç dostlara , hani yanında olmasa da onları anlayabileceği , Raskolnikov gibi mesela ,suç da islese, kizsak da onu anlayabilecegimiz , affedebilecegimiz , özellikle ondan bir seyler öğrenebileceğimiz , oturup beraber dusunebilecegimiz , beraber bir suçluyu yakalayabilecegimiz , bazen kendimizi onun yerine koyup maceralara atılabilecegimiz , hatta onunla beraber aşık olabileceğimiz dostlara ihtiyacımız var.Bazen bir kitabı bitirisiniz ama bir dost kazandiginizi hissedersiniz , hatta bir yerde görünce kitabi, dostunuz aklınıza gelir .Ondan bir seyler ogrenmissinizdir ve hayatınızın bir bölümünü beraber gecirmissinizdir.Bir kitabin en büyük getirisi belki de budur.
Ergenlik dönemimde böyle bir kitaba çok ihtiyacım vardı gerçekten ve nerdeyse benim ergenlikten çıkmama yardım eden el oldu diyebilirim .Her şey kötü giderken , mutsuz iken , bana bir şeyleri yanlış yaptığını,mantığına yatacak şekilde anlatan , ve degismemi sağlayan , bir ara tekrar okumayı düşündüğüm kitap.