Biz Kadınlar Sevgililer Günü Kutlamıyoruz.
Peluş oyuncaklar, pembe aksesuarlar da istemiyoruz.
Emeğimiz değersizleştirilirken, her gün kadınlar katledilirken, kadına yönelik şiddete, tacize, tecavüze karşı gerekli önlemler alınmazken 14 Şubat Sevgililer Günü’nü kutlamıyoruz.
Biz kadınlar öldüren sevgi istemiyoruz.
Erkekler evlere çocuk bakmaya,
mutfağa yemek yapmaya girdiğinde,
eşimiz için kariyerlerimizden vazgeçmek zorunda kalmadığımızda,
çocuk, yaşlı, hasta bakımdan,
ev işlerinden tek başımıza sorumlu olmadığımızda,
sokaklarda, parklarda, kamusal alanlarda erkekler kadar özgür dolaştığımızda,
açık giyindiğimiz için “basit”,
kahkaha attığımız için “iffetsiz” sayılmadığımızda,
sarhoş olduğumuz için tacize, tecavüze uğramadığımızda,
korunmak için eve kapatılmadığımızda,
kutsal annelik yüceltmesiyle omuzlarımıza dünyanın yükü bindirilmediğinde,
ürettiğiniz cinsiyet rolleriyle hayatımızı dar etmediğinizde,
sözlü, fiziki, cinsel şiddet görmediğimizde kutlayacağız sevgililer gününü.
Tüketmeden, paylaşarak, üreterek, dayanışarak…
Mehtap Doğan