Ferda & Murat

Ferda & Murat
Lütfen mesaj yazmayın.
Ayrılık ne biliyor musun? Ne araya yolların girmesi, ne kapanan kapılar, ne yıldız kayması gecede, ne güz, ne ceplerde tren tarifesi, ne de turna katarı gökte... İnsanın içini dökmekten vazgeçmesi ayrılık... İpi kopmuş boncuklar gibi yollara döktüğü gözlerini, birer damla düş kırığı olarak toplaması içine. Ardında dünyalar ışıyan camlar dururken duvarlara dalıp dalıp gitmesi. Türküsünü söyleyecek kimsesi kalmamak ayrılık...
Ferda & Murat
youtu.be/o35-9KTaR88
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi·144 syf.··
2019 16. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 07 Nisan 2019 00:04
-Spoiler içerir- Uzun zamandır inceleme yapmadığımı farkettim, ancak peşpeşe o kadar güzel kitaplar okudum ki, bende bıraktıkları izleri paylaşmazsam olmazdı.. Gerçi kitap okumanın kendi güzel olsa da, okuduğun kitabın ruhunla bütünleşmesi, anlattıklarıyla tüm hücrelerini ele geçirmesi, içini burkması ya da keyfine keyif katması kadar güzel bir şey yok. Yola Düşen Gölgeler daha çok içimi burkanlardan, insanlığımdan utandırtanlardan.. Kitabı ilk kez burda görüp almıştım, kitap için yapılan yorumlardan etkilenmiştim daha doğrusu, ancak kitabı elime alıp okumaya başladığımda pek de öyle olmadığını aceleci bir peşin fikirlilikle düşünmüştüm, çünkü kitapta ciddi oranda anlatım hataları, zaman kopuklukları vardı ve bu kitabı okumayı ciddi anlamda zorlaştırdı benim için. Ama hiç bir kitabı yarım bırakamayan ben bu kitabı da yarım bırakamadım ve okumaya devam ettim ve iyi ki devam etmişim, eğer bıraksaydım çok şey kaçıracakmışım.. Çünkü bir süre sonra anlatılanların içeriği öylesine esir ediyor ki, ne zaman kaymaları ne de anlatım tarzı sizi kitaptan koparamıyor.. Özünde insan olmanın, iyi kalmanın öneminin altını çizen bir kitap Yola Düşen Gölgeler, iyiliğin kötülük karşısındaki hallerini anlatan, yaşanan her şeye rağmen insan kalabilmenin kaygısıyla kaleme alınmış bir kitap.. “Dünyada, nasıl ki iyiliğin dili birse, kötülüğün de dili birdi!” Kitap aslında bir otobüs yolculuğu yapan insanların hayatlarından kesitler sunsa da, özellikle Saraybosna katliamı ve de Irak savaşında yaşanılanların anlatıldığı kısımlar insanı insanlığından utandıracak cinsten, her ne kadar yaşandıktan bir süre sonra neler yaşandığını öğrensekte her karşıma çıktığında beni duvara çarptıran kan donduran gerçekler..Ah Aida, Ceylan ve sizin gibi binlercesi.. Siz o acılara nasıl katlandınız, nasıl
Yola Düşen GölgelerMehmet Yılmaz (Samsunlu) · Roza Yayınevi · 2019173 okunma
Mehmet Y. isimli okura yanıt verildi
Ferda & Murat
Mehmet Bey, asıl ben teşekkür ederim, böylesine güzel bir kitabı bizlerle paylaştığınız için, gönlünüze ve kaleminize sağlık.. insan olmanın farkındalıklarını arttırmak çok önemli ve çok kıymetli, ayrıca insan ruhuna dokunmak bakış açısına, düşünce tarzına, önyargılara rağmen kolay değildir, siz iki konuyu da başarmışsınız kitapta.. tekrar teşekkür ederim.. siz de eksik olmayınız..