"Şimdi tutturduğum yolu sonuna dek sürdürmek zorundayım; okumazsam, kendi bildiğim gibi çalışmazsam, hiçbir şey yapmazsam, aramaktan vazgeçersem, işte o zaman yok olurum. En acı yazgı olur benimki."
bana gülümseyerek sorduğun soruyu hatırlıyor musun
çıktığın bu yolculuk sana ne kazandırdı
yüzüme bak ki cevabını alasın
yakarışın gözlerine dalmış coşku gözyaşları
Hangi bilgi türünde olursa olsun, her tür bilgikuramsal araştırmada bilgikuramsal indirgeme yapılmalıdır; bu demektir ki, burada söz konusu olan her aşkınlık ayraç içine alınmalı ya da dikkate alınmamalı, bilgi kuramı açısından sıfır sayılmalıdır ve varsaymak istediğim ya da istemediğim bu aşkınlıkların tümünün varlığı, beni burada hiç ilgilendirmemelidir; burası bu konuda yargıya varılacak yer değildir, bu tamamen konu dışında kalmalıdır.
Kısaca "istisnalar kaideyi bozmaz" diyebilir miyiz?·Kitabı okudu
Bu kitabı neden okuduğumu bilmiyorum, kütüphanede kapağı ve başlığı dikkatimi çekti, yazarını da tanıyor değildim. (İyi ki kitabın bir kısmını okuduktan sonra yazarın Instagram sayfasını gördüm. Yarım bırakmayacak kadar ilerlemiştim ve Instagram paylaşımlarını gördükten sonra neden ciddiye almamam gerektiğini daha iyi anladım.) Dili son derece açık, anlatımı ve kurgusu gayet basit bir kitap. Verdiği mesaj kısaca "İyi düşün iyi olsun." Bu mesaj için onca boş muhabbet okunmalı mı bilemiyorum.