Bu hafta pek okumadığım bir tarz okumak istedim ve Ahmet Ümit'in polisiye romanı Sis ve Gece'yi okudum. Kitap beklediğimden akıcı ilerledi. Polisiye tür olunca daha aksiyonlu, daha ters köşeli olaylar bekliyordum ancak konunun adım adım ilerlemesini daha çok beğendim.
Kaybolan genç bir kızı arayan adamın yaşadıkları, karısıyla sevgilisi arasında kalışı, işiyle ilgili dengelerde değişiklik ihtimali anlatılıyor romanda. Sedat'ın Mine'yi ararken karşılaştığı insanların hikayeleri de romana konudan kopmadan anlatılmış.
"İnsanlar bazen karşısındakilere kalben uzak oldukları için anlamakta güçlük çekerler. Bazen her ne kadar karşımızdakine yakın olsak bile, duygularını bilmediğimiz olabilir."