Emre Uçar

İnsanı etkileyen bakteri, insandan yüksek o zaman
Sezgi akılla hiçbir bağlantısı olmayan farklı bir oluş boyutu olsa da aklı etkileyebilir. Daha yüksek bir gerçeklik halinin daha düşük bir gerçekliği etkileyebileceğini anlamalıyız. Ancak düşük gerçeklik, daha üst bir gerçekliği etkileyemez. O yüzden sezgi daha üstün olduğu aklı etkileyebilir, ancak akıl daha düşük seviyede olduğu için sezgiyi etkileyemez.
Saçmalık
Emre Uçar
Böyle şeyler, üstünlük kriterlerinize bağlıdır. Kimisi, bakterileri insanlardan üstün sayabilir. Ama insan da bakterilerin binlercesini aynı anda etkileyebilir. Yani bazı şeylere şartlar karar verir. Oshosp, sezgi yücelteceğine şartlar kavramına tapsaymış daha anlamlı olurmuş...
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Katılmıyorum; yorumlarda açıklayayım...
Sezgi bilimsel olarak açıklanamaz, çünkü bu olgunun kendisi bilimdışı ve mantıksızdır. Sezgi adı verilen olgunun kendisi mantık dışıdır. Konuşurken sezgi açıklanabilir mi diye sormak normal gelebilir, ancak bu aslında sezgi akla indirgenebilir mi anlamına gelmektedir ve sezgi aklın ötesinde bir şeydir. Aklın bir unsuru değil, aklın ulaşmamış olduğu bir noktadan gelmektedir. O yüzden akıl onu hissedebilir, ancak açıklayamaz.
Saçmalık
Emre Uçar
Aslında teknik olarak, bilimdışı hiçbirşey yoktur. Bilimsel olan veya olmayan şeyler vardır. Mesela bu alıntıdaki söylem bilimsel değildir. "Eh kendisi de öyle söylüyor zaten" diyorsanız kabul. Ama felsefe yapacaksak şöyle bir şeyle karşılaşmanız lazım: SİNİR SİSTEMİ... Demem o ki; sosyolojik pek çok "şey"in olduğu gibi, psikolojik pek çok şeyin de, sinir sistemimizle kenetli bir ilişkisi vardır. Bilim, sinir sistemimizde olan biten herşeyi noktası noktasına açıklayamıyor olabilir, hiçbir zaman açıklayamayacak da olabilir. Sezginin merkezinin belli olduğu gerçeği pek zor değişecektir. Örneğin ıssız bir yolda, gece vakti, tek başınıza yürüyorsunuz ve yanınızdan elinde bir karanfille ağlayan bir adam geçti. Başka bir senaryoda da elinde bir pense ile gülümseyen bir adam geçsin... Sezginiz size ne söyler? Bu, yaşam deneyimlerinizle ilgilidir. Önyargı, sizi hayatta tutar. O da bir "Sezgi"dir. Sezgileriniz size hiç hata yaptırmadı mı? Öyleyse bunun böylesine MİSTİK bir güven uyandırması istemi neden? Sezin! Doya doya sezin! Sezgiye de güvenmeyin diyen yok; bütün duygular insanlar içindir. Ama bunlara aşırı anlam yüklemeyin. NOT: Osho bey için -- Linç incelemesi = Linceleme YÜKLENİYOR...
Yanılıyorsunuz bay arsto;
... cevap veren kimse gerekli olarak, ya sonra kimsenin koyduğu şeyi kabul etmek, veya kendisi açıkça tarifinin ifade edebileceği herşeyi açıklamak zorundadır.
Sayfa 216 - Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları·Kitabı okudu
Felsefe
Emre Uçar
Çünkü, "bilemiyoruz ama dediğiniz seçenek de mümkün değildir, elenmiştir." Deme durumumuz olan şeyler de vardır.