Aah Selim ah ! Şu yaşımda bu kitabı tekrar okumaya cesaretim yok . Düşüncelerim değişti ,hayata bakış açım değişti; dertlerim , sorumluluklarım değişti. Ya ben de Turgut gibi olursam Şaka bir yana bu romanın kült olmuş bir cümlesiyle bitireyim: İnsan bazen yalnız kalmak istemez, sadece anlaşılmak ister.
Ben elime geçen her fırsatta kumsala kaçıyordum. Tabii hatta özgür olmak, tekrar güneşin altında olmak muhteşem bir duyguydu. İşte o zaman ağaçların arasında kaybolup sessizce oturuyor ve kuş cıvıltılarını dinliyordum. Aah! Gözlerimi kapayıp çiçekleri kokuyor, yüzümde güneşi hissediyor, kuşları dinliyor ve kendimi Afrika'da hayal ediyordum somali'de duyduğum o huzuru dinginliği tekrar yakalamaya çalışıyor, kendimi evimde hissediyordum...