Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
O (sabırlı) kimseler ki; kendilerine bir musîbet ulaştığında: "Şüphesiz biz Allâh'a âit (kul ve köleler)iz ve kesinlikle biz ancak O'na dönücü kimseleriz" derler.
Bakara, 156
Kur'an'ı bir bütün olarak alıyorum; çünkü Allah'a ait. Bu kuralı kim koydu? Peygamber. Neyiyle? Hadisleri ve sünnetiyle.
Reklam
...hesap günü şefaat tümden ve yalnızca Allah'a ait olduğu için peygamberimiz de dahil hiç kimse bizim için şefaat edemese de bildiğimiz bir şey vardır ki o da peygamberimizin, Kur'an'ı terk eden toplumunu şikayet edeceğidir Dolayısıyla peygamberimizin şefaatçi olacağına dair bir ayet olmasa da şikayetçi olacağına dair ayet vardır. Peygamberler insanlara aracılık etmek için değil yalnızca Allah'ın ayetlerini tebliğ ederek gerçekten haber vermek ve uyarıcı olmak için gönderilir. Ancak insanların çoğu bu gerçeği anlamamakta ısrar etmektedir.
Sayfa 296 - Furkan 30, sebe 28, zümer 44, secde 4Kitabı okuyor
Rabbi'l-alemin
𝗥𝗮𝗯𝗯𝗶'𝗹-𝗮𝗹𝗲𝗺𝗶𝗻 tabiri, Allah'ın hem her ırk, etnik köken, milliyet, nesil, din ve sosyal durumdaki tüm insanlar, hem de tüm cinler üzerindeki hâkimiyetini pekiştirerek, tüm insanların eşit derecede Allah'a ait olduğunu ifade etmektedir. Bununla birlikte, 𝗥𝗮𝗯𝗯 kelimesi, aynı zamanda 𝗸𝗮𝘆𝘆ı𝗺, 𝗺𝘂𝗿𝗲𝗯𝗯𝗶, 𝗺𝘂𝗱𝗲𝗯𝗯𝗶𝗿 (tedbir eden) ve 𝗺𝘂𝗻'𝗶𝗺 (nimet veren) anlamlarını da barındırır ve Allah'ın her bir insanı yarattığını, rızıklandırdığını, himaye ve terbiye ettiğini vurgular. Ayrıca Allah (cc) ile insan arasındaki efendi-köle ilişkisi, beşeri toplumların normlarından tamamen farklıdır. Allah'ın Rabb olarak kabul edilmesi kulun el-hamdu lillah haykırışıyla birleşerek, bu ilişkinin temelinde, bir tarafta himaye ve şefkat, diğer tarafta ise kulun samimi ve gönülden hizmetinin bulunduğuna işaret etmektedir
SAİD NURSİ CEHENNEME ATILMAYA HAZIR!
"Rabbim, beni nimet cennetinin vârislerinden kıl!" Hz. İbrahim (a.s.) (Şuara, 26/85) "...bütün kanaat ve kuvvetimle ehl-i imana bir hizmet-i imaniye yapmak için, değil yalnız dünya hayatımı ve fânî makâmatımı, belki -Lüzum olsa ahiret hayatımı ve herkesin aradığı uhrevî bâkî mertebelerini fedâ etmeği; hatta cehennemden bazı biçâre
Sayfa 530Kitabı okudu
NUR RİSALELERİNDE İTİKADİ MESELELER
ÖLÜLERİN TASARRUFU "Özellikle, Allah adamı Hz. Abdülkadir, Gavs-ı A'zam, "ol" der "olur" dairesinin kutbu..."(1) "Hazret-i Mevlânâ (Halid-i Bağdadi) (K.S.) Hindistan'dan Tarik-ı Nakşîyi (Nakşi tarikatını) getirdiği vakit, Bağdat dairesi, Şah-ı Geylânî'nin (K.S.) ba'delmemat (ölümünden
Sayfa 477Kitabı okudu
Reklam
SAİD NURSİ'NİN MEHDİLİK İDDİASI
Nur Risaleleri'nde Hristiyan ve Müslümanların ittifakına (!) Said Nursî tarafından Mehdî (a.s.) de iştirak ettirilmiş ve bu ittifakın programı olan Risale-i Nur'u Mehdî'nin neşir ve tatbik edeceği de iddia edilmiştir: "...sonra gelecek o mübarek zat (Mehdi), Risale-i Nur'u bir programı olarak neşr ve tatbik
Sayfa 442Kitabı okudu
Anarşizmin realiteyi kontrol etmekten çok onu aşmaya yönlendirilmesi fikri, gönullü olarak organize edilen medenî hayata ait eski bir ahlaki prensiple ilintilidir: "Kötülüğe karşı kötülükle mücadele etme!" Bunlar tam anlamıyla meşhur bir Kur'an ayetidir, nitekim diğer dinlerde de bu ifadenin versiyonları bulu nabilir; fakat dinler bir iktidar makinesi olarak organize edilince unutulmuş, hükumdarlar ve hükümetlerin emrine verilmiş ya da fanatik birtakım hareketlere hizmet için kullanılır olmuştur.
GAYB MESELESİ
Gaybı Allah bilir ama Nur Risaleleri'nden yaptığımız bu alıntılardan, evliyanın gaybı bildiği sonucu çıkmaktadır.(Hâşâ) Nitekim bu kanaat Nur Risaleleri'nde açık olarak belirtilmiştir: Madem Hz. Ali (R.A.) "ene medînetu'l-'ilmi ve 'aliyyun babuha" hadisine mazhardır. Hem madem Şah-ı Velayet ünvanını alarak
Sayfa 216 - Süleymaniye vakfıKitabı okudu
Nur risaleleri'nin kaynağı
Nurşin'de bir müddet kaldıktan sonra Hizan'a döndü. Sonra medrese hayatını terkederek pederinin yanına geldi ve bahara kadar evde kaldı. O sırada şöyle bir rüya görür: Kıyamet kopmuş, kâinat yeniden dirilmiş. Molla Said, Peygamber Aleyhissalâtü Vesselâmı nasıl ziyaret edebileceğini düşünür. Nihayet sırat köprü sünün başına gidip durmak
Sayfa 31 - Süleymaniye vakfıKitabı okudu
Reklam
Notlar | Bakara suresi
Asıl özel adı ikidir: a) Bakara suresi b) el-kürsî suresi Târif lâmıyla البقر = el bakara, İsrailoğullarının ineği demek olduğundan, târif lamı olmadan sadece bakara denirse bu anlama işaret kalmıyor. israiloğullarının bu inek hikayesi yalnız bu surede anlatılmış olduğundan, bu adlandırmaya sebep olmuştur ki, bu adlandırmada inek kıssasının önemin özel bir dikkat çekme vardır. الكرسى = el Kürsî, Allah'a ait kürsü demektir. Bu isim de Kur'an ayetlerinin en azametlilerinden olan Ayetel Kürsinin bu surede bulunmasındandır.
Sayfa 175Kitabı okudu
Kıyam, bedenle birlikte sadece ahirete ait bir kalkıştır.
Hakka 69/ 13-32
O gün (hesap için) huzura alınırsınız, size ait hiçbir sır gizli kalmaz ( denir)
İnsanın kaybetmekten korktuğu ve elinde tutmaya uğraştığı nimetler, Allah'ın tasarrufu altındadır. Onları korumak ve sürdürülebilirliğini sağlamak Allah'a ait bir iştir. Kendisine ait olmayan ve muhafazası garanti altına alınmış bir mülkiyetin eksikliklerini kendi vehmince durmadan gidermeye uğraşması insanın ruhunu felç eden bir iştir. Göremediği bir mikrobun verdiği zararla bile her an mezarı boylayabilen insanın, vaziyetine ait sorumluluğu üzerine alması kendisine yapabileceği en büyük işkencelerdendir.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.