Ataerkil-Anaerkil Cinsiyet Rollerinin Paradigmatik Değişimi
“Bilhassa tahammül edemediğim bir şey, kadının erkek karşısında her zaman pasif kalmaya mecbur oluşu... Neden? Niçin daima biz kaçacağız ve siz kovalayacaksınız? Niçin daima biz teslim olacağız ve siz teslim alacaksınız? Niçin sizin yalvarışlarınızda bile bir tahakküm, bizim reddedişlerimizde bile bir aciz bulunacak? Çocukluğumdan beri buna daima
Sayfa 124 - Koridor YayınlarıKitabı okudu
Toplumumuzun daha çok babaerkil bir yapıya sahip olduğu görüşü egemen olmakla birlikte, bunun gerçekte böyle olup olmadığı son derece titiz bir incelemeyi gerektirmektedir. Ancak hiç olmazsa çocuklar söz konusu olduğunda toplumumuzdaki aile yapısının güçlü bir anaerkil öğeyi içerdiği söylenebilir. Çocuklara ilişkin son söz hakkı genellikle babaya ait olmakla birlikte verilen karar aslında annenin etkisinden oluşur. Üstelik toplumumuzda çocuklarla sürekli etkileşim durumda olan annedir.
Sayfa 139 - Metis YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Matar’ ın(Kibele) Vasıfları Meryem Ana’ ya Miras
“Anadolu köklerinden gelen anaerkil totemler Meryem figürü ile yaşama imkânı bulur.”
Eğer öyle bir yer varsa -ki buna inanmak için birtakım temeller var gibi- oranın bir tür anaerkil ilke üzerine kurulu olduğunu göreceksiniz, hepsi bu.
Anaerkil karakter cinsel hazza düşkünlüğüyle, cinsellikten zevk duyuşuyla, erotik konusundaki hoşgörüsüyle, sanat, bilim, araştırma ve öğrenmeye düşkünlüğüyle babaerkil karakterden bü­yük ölçüde ayrılır.
Güç kimin elindeyse, tanrı tasvirleri ona göre şekil değiştiriyor
Gerçek şudur ki, kadınların etkili oldukları dönemlerde anaerkil bir yapı oluşmakla birlikte, tanrı/tanrılar da buna göre oluşmuştur. Bunun tersi durumlarda ise, toplumda ataerkil bir yapı oluşmuş, buna bağlı olarak da erkek tanrılara inanılmıştır.
Sayfa 51
Reklam
1.000 öğeden 31 ile 40 arasındakiler gösteriliyor.