Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Yeseviyye(*) - XII. yy.da bir Anaerkil Toplum ve Tapınma
Ahmet Yesevi'nin ''zikir'' meclislerinde, erkeklerle birlikte örtüsüz kadınların bulunmaları, Mâveraün-Nehr ve Horasan sufileri ve ilahiyatçılarının şiddetli tenkidlerine yol açmıştı. Bu menkabeyi anlatan müteassıb sünni nakşbendi dervişi, her ne kadar onu tamamıyla bir iftara olarak telakki ediyorsa da, bu menkabenin şekli dahi bize, aksine, onun tarihi bir vakıayı gösterdiğini anlatıyor. Gerçekten hiç şüphe yok ki, eski Türk ailesinin mâderşahî vasfı dolayısıyla, kadına hala büyük bir önem veriliyor ve kadınlar İslami hükümlere rağmen, halk toplantılarında bulunabiliyorlardı. Bu âdet, göçebe hayatını muhafaza eden Türkler'de günümüze kadar da devam etmiştir ve örtünme adeti, başlangıçtan beri, tabii ki ancak İslam hakimiyetinin kendisini diğer yerlerden daha fazla hissettirdiği şehir ve kasabalarda yerleşmiştir. ''erkek kadın bir ehl-i hak meclisinde birleşerek beraber zikr ve ibadet ederlerse kalplerinde kin ve düşmanlık kalmaz.''
Ahmed Yesevi
Ahmed Yesevi
(*) Profesör
Fuad Köprülü
Fuad Köprülü
'nün ''İslam Sufi Tarikatlerine Türk-Moğol Şamanlığının Tesiri'' adlı Fransızca olarak yayınlanmış araştırmasından alıntı.
Ataerkil egemenliğinin anaerkil egemenliğiyle eşitlendiği bir gelecek hayal ediyorum.
Reklam
İNANÇ, TOPLUM VE CİNSELLİK İLE İLGİLİ UZUN YAZIM;
Cinsellik bir çok toplumda, dinlerde ve inançlarda yasaklanmış, lanetlenmiş bir hazdır. Cinsel ahlak, toplumların sosyal yapısı ve dini inançları ile bağdaşır durumdadır. Bu tarz bir çok inanç evlilik dışı ilişkiyi "şeytani" olarak nitelendirerek rahat konuşulamayan ve baskılanmış toplumlar yaratarak hazzı lanetler ve tanrı katındaki
Bu arada kültürün başta anaerkil olma saçmalığı kültürü korumak için bence. Kadınların en büyük düşmanı kültürdür.
Işık Doğu

Işık Doğu

@Binottonefreti
·
06 Kasım 2023 13:00
Her ülkenin tarihçileri bizim kültürümüz başta anaerkil idi diyor aq bu kadar ülke anaerkil ise ataerki nasıl üstün hale geldi hainler?
Her ülkenin tarihçileri bizim kültürümüz başta anaerkil idi diyor aq bu kadar ülke anaerkil ise ataerki nasıl üstün hale geldi hainler?
NE FEMİNİST, NE YOBAZ! ERKEK ve KADIN...
- "(...)İslâmcılar olarak kadın hakları mevzuunda konuşmaya pek alışkın değiliz. Genellikle kaçınıyoruz bu mevzudan. Konuşmazsak işler yolunda gider sanıyoruz. Yahut sadece kadınlara haddini bildirmeye dönük kızgın vaiz tiplemelerimizin İslâmî olduğunu düşünüyoruz. Konuşmak isteyenler de kolayca feminizmin diyalektiğine kapılıyor ve onlar
Reklam
13- 17. yüzyıllar arasında tüm cadı mahkemelerinin yüzde ellisi Fransa – Almanya – İtalya arasındaki "altın üçgen"de (Strasbourg çevresindeki 300 mil yarı çaplı bir daire de denebilir) gerçekleşmiştir. Bu bölge Hıristiyan teolijisinde "heretikler" (sapkınlar) diye anılan Katharlar (Albigenler), Waldensianlar gibi Anadolu
TOPRAK ANA VE DOURGANLIK
Yer Hiyerofanilerinin Yapısı Hiyerofani (Hierophany): Yunanca hieros, kutsal; phain ise göstermek anlamına gelmektedir. lâhînin veya kutsalın özellikle kutsal bir yerde, nesnede veya durumda tezahür etmesi, belirmesi, ortaya çıkmasıdır. Bu terim genellikle Eski Yunanda, Orta Dou’da ve özellikle Kitabı Mukaddes kaynaklı metinlerde tanrının ve
İlk Feminist
Adem de, Lilith de aynı şekilde topraktan yapıldı, ama cinsel birleşme sırasında Lilith’in sırtı yere geliyor ve toprağa değiyordu. Adem’in sırtı ise gökyüzüne. Simgesel olarak günümüzde yeryüzü anaerkil, gökyüzü ise ataerkil olarak kabul edilir ve bu durum iki uç noktayı oluşturur. Toprak; doğurganlık ve üretkenliği çağrıştırırken diğer bir yandan ölümü, cehennemi, lanetlenmeyi, kötülük ve gizlilik gibi olumsuz çağrışımları da vardır. Gökyüzü ise öncelikle tanrısal olanı, yani göksel olanı, temizliği ve saflığı çağrıştırır. Ancak Lilith bu durumu kabul etmez ve yalnız cinsel birleşmelerinde Adem’in hep üstte olmasına itiraz etmekle kalmaz, her alanda söz sahibi olma isteğini ve eşitlik talebini de dile getirir. arkeofili.com/lilith-ataerkil...
Kargaşa
hiç kesmeyen bıçak umutla doludur Koşmayan ceylanlar gördüğünüzde hayat aslanlar için kargaşa ben hiç tok olanı görmedim göreni sandığını bildim de guruldayan tarih lokantasında yan yana oturduk gandiyle beyaz birden yitirdi farkını lavaboyu soracak oldum gayri ihtiyari sorulması olacak lavaboydum su aktı tarih aktı insan aktı bütün kirini taşımışım yaşamın temizlenmek anaerkil bir huydu çıkacak illa ki çıkacak! Muharrem Sönmez / Kargaşa
Reklam
Türkiye, ataerkil değil anaerkil bir yapıdadır.
116 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.