Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Herkese merhaba, harika bir kitap ile geldim arkadaşlar.
.
.
Fransız edebiyatının en önemli isimlerinden biri de Realist Edebiyat Akımı’nın öncüsü kabul edilen
Honore de Balzac beyefendidir. Balzac, Fransız toplumunu bütün yönleriyle romanlaştırır. Balzac bu romanında, kızlarını hastalık derecesinde seven Goriot Baba ile taşradan Paris’e gelen ve üst sınıfa çıkmak için ihtirasla yanıp tutuşan yoksul bir hukuk öğrencisi Eugene de Rastignac’ın hikâyesini anlatır. Goriot Baba, eşini genç yaşta kaybeder ve bir daha evlenmez. Ömrünü kendisini tutkuyla, aşkla bağlandığı iki kızını yetiştirmeye adar. Onlara sonsuz bir sevgi ve en iyi eğitimleri aldırır. Zamanı geldiğinde de onları üst sınıftan insanlarla evlendirir. Tüm yaşamını ve servetini kızları için harcamasına rağmen beklediği ilgiyi ve sevgiyi hiçbir zaman göremez.
Bence burada çocukların her istediğini yapmakla iyi bir baba olunamayacağının mesajını verir Balzac. Evet sevgisini de verir ama yanlış şekilde bu sevgiyi verir. Öyle ki kızları bu sevgiyi kullanırlar. Ölümünde bile kızları yanında olmaz.
Eugene de Rastignac’ın hikâyesi üzerinden ise bir yandan alt ve üst sınıflar arasındaki mesafeyi ortaya koyarken, bir yandan da yüksek sınıfların hırsları, ahlâki yozlaşması ve çürümüşlüğünü bizlere anlatır. Onların yaşadıkları bu hayatın hiç de özenilecek ve imrenilecek bir yaşam olmadığı mesajını da bize verir.
.
.
Kitabı ben çok beğendim. Güzel mesajları vardı. Böyle kitaplardan açıkçası ders çıkartmamız gerekiyor. Anne-baba olmak kolay iş değil sonuçta. Şahsen ben hala anneliğe korkuyla bakıyorum. Onu sevmek evet önemli ama vatanına, milletine, ailesine hayırlı evlat yetiştirmek çok zor. Neyse anksiyetem tutmadan diyeceklerimi burada sonlandırayım.
.
.
Hepinize bool bol okumalar diliyorum...
Cemile benim Aytmatov’dan okuduğum ikinci kitabımdır. İlki ‘Elveda Gülsarı’ isimli kitabıydı. Ben pek aşk hikayeleri okumayı sevmem ama Cemile bir başkaydı…
Dediğim gibi Cemile bir aşk hikayesidir. Kitabın ismi baş karakter olan güzeller güzeli asi kızımız olan Cemile isminden alır. Kocası 2. Dünya Savaşı’na katılır ve olaylar buradan başlar. Zaten kısa bir kitap olduğu için kalın kitapların arasında okunabilecek bir öykü.
Okumanızı tavsiye ederim. Keyifli okumalar.
Sizler neler okuyorsunuz??
Merakla yorumlarınızı bekliyorum