Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
KUR'AN'DA MÜMİN
İyi bir mü’min olma kriterleri 50 ayete dayalı 50 özellik.. 1. Allah’ın adı anıldığında kalpleri ürperirler. / Enfal-2 2. Allah’a asla şirk koşmazlar. / Furkan-68
TEHADDÎ
Kur’an-ı Kerim’de üç meydan okuma: Tehaddi sıralanışı: 1-Kasas 49) <De ki: “Eğer doğru söyleyenler iseniz, Allah katından, doğruya bu ikisinden (Tevrat ve Kur’an’dan) daha çok ulaştıran bir kitap getirin de ben ona uyayım.”> 2-Hud 13) <Yoksa “onu (Kur’an’ı) uydurdu” mu diyorlar? De ki: “Eğer doğru söyleyenler iseniz, haydi Allah’tan başka gücünüzün yettiklerini de (yardıma) çağırıp, siz de onun gibi uydurma on sûre getirin.”> 3-Yunus 38) <Yoksa onu (Muhammed kendisi) uydurdu mu diyorlar? De ki: “Eğer doğru söyleyenler iseniz, haydi siz de onun benzeri bir sûre getirin ve Allah’tan başka, çağırabileceğiniz kim varsa onları da yardıma çağırın.> 4-Bakara 23) <Eğer kulumuza (Muhammed’e) indirdiğimiz (Kur’an) hakkında şüphede iseniz, haydin onun benzeri bir sûre getirin ve eğer doğru söyleyenler iseniz, Allah’tan başka şahitlerinizi çağırın (ve bunu ispat edin).>
Reklam
RİSALE-İ NUR’UN İÇYÜZÜ) ABDULLAH TEKHAFIZOĞLU
İbn Kayyım el-Cevziyye, İgasetu’l-Lehfan fi Mesayidi’ş-Şeytan adlı eserinde der ki: Peygamberlerden başkaları, şahsî düşüncelerinde ve ilhamlarında hata da ederler, isabet de. Onların zan ve ilhamları, düşünceleri ve hatıraları 80, Allah’ın kulları için delil ve hüccet niteliği taşıyamaz. Allah’ın ilhamına mazhar olanların sadatı, ashab-ı
1. BÖLÜM SAİD NURSÎ, NUR RİSALELERİ VE İLİM 1.1. SAİD NURSÎ’NİN TAHSİL HAYATI Risale-i Nur müellifinin tahsil hayatı üç aydan başka mevcut olmadığı halde (...)10 Evet o zât (Said Nursî) daha hal-i sabavette iken ve hiç tahsil yapmadan zevahiri kurtarmak üzere üç aylık bir tahsil müddeti içinde ulûm-u evvelîn ve âhîrine ve ledünniyat ve
Kuran-ı Kerim'in birçok suresinde insanların büyük çoğunluğunun yanlışa meyyal olduğu ve doğruyu bulabilecek idrake sahip olan çok az insan olduğu vurgulanmaktadır. "Asra yemin olsun ki insanlık hüsrandadır."(Asr-1) "İnsanların çoğu gafildir."(Yunus-92) "İnsanların çoğu iman etmez."(Bakara-100) "İnsanların çoğu nankördür."(Furkan-50) "İnsanların çoğu yalancıdır."(Şuara-223) "İnsanların çoğu fasıktır."(Maide-49) Anadolu Gençlik Dergisi - İbrahim Halil Yetim
EMANET VE EHLİYET İLMİHALİNDEN-İSLAM FIKHININ KAYNAKLARI-SÜNNET
32 Önce sünnet kelimesi üzerinde duralım. Lugat manası; "adet, makbul olsun veya olmasın takip edilen yol, yüz, yahut yüzün görünen kısmı, siret, tabiat" manalarına gelir. Cahiliyye döneminde Araplar "Sünnet" kelimesini takip edilen (çiğnenmiş) yol manasına kullanıyor ve biliyorlardı. Sahabe-i Kiram, Resûl-i Ekrem
Reklam
SECDE? Bakara 34: “Ve meleklere: “Âdem’e secde edin.” dediğimiz zaman İblis hariç, (onlar) hemen secde ettiler. (İblis) direndi ve kibirlendi. Ve kâfirlerden oldu.” Hitap meleklere mi? Meleklerin insana secde etmesi gibi bir algı oluşuyor! Secde nedir ? Secde Ademe mı? Ona esmayı programlayan Allah için mi? Meleklere dedik ki diye başladığı
(Kullarıma haber ver ki, ben gafururrahim olduğum gibi, azabım da çok acı, çok şiddetlidir.) [Hicr 49-50] (Allah’ın azabı şiddetlidir.) [Bakara 211, Yunus 70, Taha 127, Mümin 22, Haşr 7] (Allah’ın azabının şiddetli olduğunu bilebilselerdi!) [Bakara 165] (Elbette azabım çok şiddetlidir.) [İbrahim 7]
SECDE? Bakara 34: “Ve meleklere: “Âdem’e secde edin.” dediğimiz zaman İblis hariç, (onlar) hemen secde ettiler. (İblis) direndi ve kibirlendi. Ve kâfirlerden oldu.” Hitap meleklere mi? Meleklerin insana secde etmesi gibi bir algı oluşuyor! Secde nedir ? Secde Ademe mı? Ona esmayı programlayan Allah için mi? Meleklere dedik ki diye başladığı
bakara sûresi 49-57 ayetler
bu ayetlerde cenab-ı Allah isariloğullarının türlü entrikalarını kötü duygularını, zararlı davranışlarını bize anlatıyor ki, onlardan ibret alalım da onlar gibi gazaba uğramışlardan olmayalım. insanı kötülüklerden koruyan en güzel tedbir, nefsin arzularına uymamak, hoşgörülü olmak, başkalarının da insan olduğunu unutmamaktır.
Reklam
KUR'ANDA MÜMİNLERİN ÖZELLİKLERİ KENDİMİZE BAKALIM
Bu özellikler bizde yok ise sorun bizde ve bu sorun göz ardı edilebilecek bir sorun değil 👉Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla, 👉1. İnsanlar arasında adaletle hükmederler. (En’am-151) 2. Allah'a asla şirk koşmazlar. (Furkan-68) 3. Namuslarını (ırzlarını) korurlar. (Furkan-68) 4. Hakkı bile bile gizlemezler. (Bakara-44) 5. Namazlarını
Hatırlayın o zamanı ki, size azabın en kötüsünü revâ gören; oğullarınızı boğazlayıp kadınlarınızı hayâ edilecek işler için sağ bırakan Firavun hânedânından sizi kurtarmıştık. Bunda da Rabbinizden size büyük bir imtihan vardı. Bakara 49
41. Yolda kalmışlara ve hastalara yardım ederler. / Bakara-177 42. Yoksullara ve esir düşenlere yardım ederler. / Bakara-177 43. Zorda, darda ve savaş anlarında sabrederler. / Bakara-177 44. Verilen rızıktan yerli yerince harcarlar. / Enfal-3 45. Geceleri az uyurlar. / Zariyat-17 46. O gün yüzlerindeki secde izi ile tanınırlar. / Fetih-29 47. İnsanlara iyiyi emreder, kötülükten de alıkorlar. / Enfal-71 48. Açıklanınca hoşlarına gitmeyecek şeyleri sormazlar. / Maide-101 49. Yapacakları işlerde kendi aralarında danışırlar. / Şûra-38 50. Gerçekten felaha kavuşanlardır. / Mü’minun 1
Şeriat ve Kadın 5
Tabiaten disiplin nedir bilmeyen ve bu nedenle askeri meziyet- lerden yoksun olan Arap bedevisini savaşa sürükleyebilmek için Muhammed'in bulduğu çarelerden biri de, ganimet alınan esir kadın- ları paylaşmaktı. Böylece İslâm adına savaşa girenler, sadece Cen- netteki hurilere kavuşma şevkiyle değil, fakat Cennetlerden önce yer- yüzü
Peygamber Efendimiz Aleyhisselâm’ın Gözleri Yaşartan Öğüdü
Sahâbe, Resûl-i Ekrem’in sözleri karşısında ürperir, kalpleri titrer ve gözlerinden yaş akıtarak ağlarlardı. Bütün bunlar, samimiyetle inanmanın, itaat arzusu içinde olmanın, Allah ve Resûlü’nü sevip, saymanın birer göstergesidir. Kur’an ve Sünnet karşısında bizlerin de örnek almamız gereken davranışlardır. Ebû Necih İrbâz İbni Sâriye Radıyallahu
549 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.