Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Eğer sahife-i alemde tarihî bir nazarla dikkat ve cem'iyyet-i beşeriyyenin mesavisinin esasları teftiş edilse görülecektir ki, bütün ihtilâlât ve fesadın asıl ve madeni ve bütün ahlâk-ı rezilenin muharrik ve menbaı, tek iki kelimedir... O iki kelimenin imtizacından bomba gibi, küre-i arz patladı ve izdivacından, medenî insanlardan canavarlar doğdu. Birinci kelime: Ben tok olsam, başkası açlıktan ölse bana ne? İkinci kelime: İstirahatım için zahmet çek, sen çalış ben yiyeyim. Merhametsiz, nefisperest olan birinci kelime-i gaddâredir ki, alem-i insanı zelzeleye getirip, kıyameti kopmak üzeredir. Şu kelimenin ırkını kesecek, tek bir devası var ki, o da zekâttır ve zekâtın mükemmili olan sadâkatdır. Ve onun mütemmimi olan karz-ı hasendir. Haris, hodgâm, zâlim olan ikinci kelimedir ki, beşerin terakkiyatını öyle sarsıyor ki, here ü merc ateşine atmak üzeredir. Şu dâhiye-i dehyanın tek bir devası var. O da hurmet-i ribadır ve faizin bütün vesailini hayat-ı içtimaiyyeden ref etmektir. Hodgam ellerde servetin inhisarına vesile olan riba kabları, bankaları seddir. Evet, bu kaplar ile servet ve temellük kalil adamlarda toplanır. Bu iki düstur ile tevzi' edilmezse gasbedilecektir.
İşârâtKitabı okudu
İnsan Süfyan-i Sevri'nin şu sözlerine aldanmamalıdır:
"Biz ilmi Allah'tan başka amaçlar için öğrendik ama ilim Allah'tan başkası için olmaya yanaşmadı. Fıkıh âlimleri Allah rızası için değil, başka gayelerle ilim öğrenirler ama sonunda Allah'a dönerler." Sen fıkıh âlimlerinin âhir ömürlerini gözden geçir, hepsinin dünya peşinde koşarken, dünyaya dört elle sarılmış bir halde öldüklerini, sadece azınlıkta sayılabilecek bir bölümün dünyadan yüz çevirdiklerini, zahitlik yolunu yeğlediklerini görürsün. Haber gözle görmek gibi değildir. Süfyan'ın işaret ettiği ilim hadis ve tefsir ilimleriyle Peygamber ve sahabeleriyle hayatlarını tanıtan siyer ilimleridir. Çünkü bu ilim dalları korkutma ve çekindirme gibi unsurları içerir ve bu da Allah'tan korkma duygularını depreştirir. O anda olmasa bile gelecekte muhakkak böyle bir hissin meydana gelmesine sebebiyet verir. Halbuki kelam ilmi ile sırf muâmele fetvaları ve insanlar arasındaki anlaşmazlıkları çözmeye yönelik fıkıh ilmi ilgililerini dünyadan soğutmaz, tam tersine son nefeslerine kadar dünyaya ilgilerini artırır, isteklerini kabartır. Temenni edilir ki şu kitapta yazdıklarımızı birisi dünyevî amaçlarla okusa bile bu gaye ile okumasına ruhsat verilir. Çünkü bu kişinin okudukları sayesinde âhir ömründe dönüş yapması, âhirete yönelmesi umulur. Zira bu eser Allah ile korkutmak, âhirete özendirmek ve dünyadan çekindiren bilgilerle doludur. Bunlar ise hadis ve Kur'an'ın tefsirini konu alan eserlerde yer alır, yoksa kelam, hilafiyat ve mezhep kitaplarında yer almaz.
Reklam
Anne…Ahh! Ne kederli bir kelime
Çocuktum ben, esirgenmiş bir çocuk. Hikayesi olmayan hiç bir fotoğraf yoktu duvarımda, en çok siyah beyaz olanlarla derin bir muhabbetim vardı. Bir de o yakası sökük kazağı olan çocuğun gözlerinin mahcubiyeti ile…Annesinin eteğine iki eliyle birden yapışmıştı; sanki söküklerini birleştirmek ister gibiydi. Ahh! Çocuk, bilseydin yıllar sonra o
ATANMIŞ ZAMAN GELİNCE Tarih boyunca insanoğlunun kafasını en çok meşgul eden konular arasında nasıl ve neden yaratıldığımız, önceden belirlenmiş bir yazgımızın olup olmadığı , Yaratıcı’nın karşısında hür olup olmadığımız , özgür irademizi kullanarak kaderimizi değiştirip değiştiremeyeceğimiz , ölüm zamanının mutlak olup olmadığı gibi sorular yer
"Daha önce hiç böyle bir arzu duymamıştım. Bu duygudan ölecekmişim gibi hissetmemiştim. Onun için yandığım kadar bir başkası için hiç yanıp tutuşmamıştım."
Sayfa 407 - Raina BloodgoodKitabı okudu
Yüzük'ün Bulunuşu
1-Hobbit'te de anlatılmış olduğu gibi, günün birinde Bilbo'nun kapısına Büyük Büyücü, Gri Gandalf çıkagelmişti, yanı sıra on üç cüce ile birlikte: Bunlar kralların soyundan Thorin Meşekalkan ile sürgündeki on iki arkadaşından başkası değildi. Onlarla birlikte yola koyulmuştu Bilbo bir Nisan sabahı, Shire Hesabına göre 1341 yılında, büyük
Reklam
1628 Allah’tan başkası ise hem sanatlarda, hem bir sözde üstâda tâbi ve örneğe muhtaçtır. 1629 Eğer bu sözün yabancısı değilsen sırtına bir aba çek, bir viraneye çekil, orada gözyaşları dök. 1630 Çünkü Âdem Aleyhisselâm, Allah’ın kınamasından gözyaşıyla kurtuldu, gözyaşı tevbe edenin lisân-ı istiğfârıdır. 1631 Âdem Aleyhisselâm, ağlamak, inlemek ve mahzun olmak için zemine gelmiştir. 1632 Hazreti Âdem cennetten ve yedinci kat göğün fevkinden, özür dilemek için «pây-ı mâ çan»a indi. 1633 Eğer Âdem’in belinden ve soyundan geldinse, yâni hakikaten Âdem evlâdı isen pederin gibi Allah’ı taleb et ve onun bölüğünde, yâni talipleri arasında bulun. 1634 Gönül ateşinden ve gözyaşından gıda yap. Çünkü bostan bulut ve güneş feyziyle açılıp nemâ bulur. 1635Sen gözyaşı dökmenin zevkini ne bilirsin? Çünkü görmemişler gibi ekmeğe âşıksın.
Sayfa 165
"Sen hem olumlu hem de olumsuz anlamda çok fena birisisin. Her şey mevcut sende. Fakat sen benim ilk tercihimsin, tek tercihimsin. Benim için senden başkası yok. Ben bir tek seni istiyorum. Seni her şeyinle, olduğun gibi istiyorum." "Benim sende gördüğüm şeylerin ekserisi olumlu. Senin bende yarattığın duygulanım fevkalade. Seni kendime yakıştırıyorum. Sana olan bağlılığım seni yanıltmasın. Benim sana olan sevgim kadar sen de beni hak ediyorsun. Zira ben de hiç fena değilim birçok anlamda. Fakat bunları ne zaman fark edeceksin, edecek misin? Zaman gösterecek. Zamanın gücüne çok güveniyorum." - Jack Brighty
1.000 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.