Betül Yüksel

Betül Yüksel
@betulyuksel
ufuk üniversitesi-psikoloji
istanbul, 24 Aralık 1998
13 okur puanı
Ocak 2021 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
Mutlu olma sanatı mı mutsuz olmama sanatı mı
Puan vermedi·56 syf.··
2023 5. kitabı
Schopenhauer'ın karamsar oldugunu söyleyen insanların yanı sira realist bir filozof oldugu da oldukca kabul görmekte. Mutlak doğruya ben inanmıyorum dolayısıyla Schopenhauer'ın karamsar oldugu olgusu da gercekci oldugu fikri de ne dogrudur ne yanlistir. Eğer bu kitabı nasıl mutlu olabilirim sorusuna cevaben okuyorsanız kitabı bırakıp bu adamın felsefi görüşünü inceleyip kendinizi hazır hissettiginiz an okumaniz kanısındayım, zira siz de karamsarlığa kapılıp dünyanın kötü bir yer olduğu algısında boğulabilirsiniz. Boyle dememden Shchopenhauer'ın karamsar oldugunu iddia etmiyorum sadece bu fikre kapılmak daha kolay. Kitapta kesinlikle katıldığım kısım şu oldu. "Sağlıklı bir dilenci, hasta bir kraldan daha mutludur". Bu kısımda yazar sagligimizi elimizden alsalar mutlulugun anlamini kaybedebilecegimizi, sagligimizin yerine hangi sujeyi koyarsak koyalım asla mutlu olamayacağımızı çünkü sağlıksızken hayatın oldukca anlamsiz olacagini anlatmakta. Gerçekten de öyle degil mi? Başımız ağrıyarak yedigimiz yemekten ne kadar zevk aliyoruz? Can sıkıntısından yedigimiz yemek bize daha haz veriyor. O sıkıntıyı aşmak adına yiyoruz bazen. Ama sağlıksızken yemek yeme zevkimiz bile elimizden alınabiliyor. Bence mutlu olmak için en iyi teskin edici cümle "Çok şükür sağlıklıyım." Aslında 53 sayfalık bu kitap hakkında 53 saat tartisabiliriz fakat ben burda birakmak istiyorum. Umarım mutluluğu yanlış yerlerde yanlış kişilerde ve yanlış nesnelerde aramazsınız.
Felsefe
Mutlu Olma SanatıArthur Schopenhauer · Can Yayınları · 202017,8bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Yoksulluk ve Modern Toplum
Puan vermedi·175 syf.··
2023 4. kitabı
İnsancıklar Dostoyevski gerçekten çok büyük bir yazar bunu bu kitaptan sonra da çok iyi anlayabiliriz. Kitabı okurken karakterlerin yaşadığı ruhsal buhranları empati değil de sempati yaparak anladım diyebilirim hatta yaşadım. Yaşayarak okunan bir kitap hatta okuyarak da yaşıyoruz aslında. 1846 da yayınlanan bu kitap günümüzde de etkisi altına alabiliyor bizleri. Dostoyevskinin önünde bir kez daha gömleğimi ilikliyorum. Bu kitabı taze bitirmiş biri olarak şunu söyleyebilirim ki karakterlerin birbirlerine sunduğu olayları okurken şükretmemle birlikte aslında hala böyle hayatlar yaşayan insanlarin var oldugunu hatta kimi zaman benim de o insanlardan bir farkimin olmadigini anladim. Aslında çok şeye sahipmişiz. Makar Alekseyeviç'in sadece giymek icin zar zor aldigi o çizmeyi dusununce benim renk kıyafetlerime gitsin diye almaya çalıştığım birden fazla ayakkabılar icin utandım. Bunu yazdiktan sonra degismeyi umut ediyorum fakat degismeyecegimi de biliyorum çünkü benim değismem icin toplumun degismesi gerekiyor. Toplum bizlere elimizdekilerle yetinmemeyi tüketmeyi ve daha fazla tüketmeyi empoze ediyor. Sosyal mecraların bizlerin üzerindeki toksik etkisini bir kez daha anladım. Yoksulluk insanı yiyip bitiren kara bir hastalık ve biz iyileşmemek icin debeleniyoruz. Temel ihtiyaçlarımızdan bile vazgeçer olduk. Nasil olsa insanlar görmüyor diyerek imaja daha fazla önem verir hale geldik. Kim için ne icin? Bu düzen degisir mi yoksa boyle mi gelisir bilmiyorum ama umarım kimse Makar Devuşkin ve Varvara Alekseyevna'nın durumuna düşmez. Bu kitabi okuyun ve okutturun.
Edebiyat
İnsancıklarFyodor Dostoyevski · Can Yayınları · 202377bin okunma
Puan vermedi·360 syf.··
2022 1. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 04 Mart 2022 19:06
Kolaylıkla okuyabileceğiniz ve herkesin okumasi gerektiğini düşündüğüm yegane kitaplardan biri bülbülü öldürmek. Hayata farklı perspektiflerden bakmanıza olanak sağlayan, yeri geldiğinde meraktan elinizden düşüremediğiniz, yeri geldiğinde tebessüm ettiğiniz, bazen sinirlendiğiniz ve çoğunlukla "vay be" diyebileceğiniz bir kitap. İnsanları dil, din, ırk, cinsiyet vb durumlarina göre yargılamamamız ve ayırmamamız gerektiğini vurgulayan bir romandır. Özellikle ırkçılığa değinilmiştir. Yazarın dili öylesine güzel ve yalın ki okuduğunuzu kolaylıkla anlayabiliyorsunuz. Bayılarak okuduğum bu kitabı sizin de okumaktan çekinmemenizi tavsiye ederim.
İnsan
Bülbülü ÖldürmekHarper Lee · Epsilon Yayınevi · 202088,8bin okunma
Puan vermedi·408 syf.··
Beğendi
·
2021 14. kitabı
·
34 günde okudu
·
Okunma: 14 Eylül 2021 01:33
Kitabın ismini duyduktan sonra güzel olacağına kanaat getirerek elime aldığım bi eser. Kitabın ilk sayfalarında isimleri birbirine karıştırdığım için öfkelenmeden edemedim. Okudukça soy ağacını yavaş yavaş oluşturabildim. Bunun dışında kitap oldukça akıcı. Güzel ve klasik bi aşk romanı okumak istiyorsaniz aradiginizi bulamayabilirsiniz çünkü bu kitap aşkın kasvetli ve gri taraflarını anlatmış. Basit ve akıcı bi kitap olmasina karşın karakterlerden hem nefret ettim hem de sevdim. Ah o heathcliff... iyi mi kötü mü? Nefret etmeli mi etmemeli mi? Anlayamadığım bir karakter. İstediğim şey ise heathcliffin bi yerde acı cekmesi ve pişman olmasıydı. Bu zevki bana yaşatmadığı için yazara sinirlenmedim değil. Sevgisizliği yaşamamanız ve yaşatmamanız dileğiyle...
Aşk
Uğultulu TepelerEmily Brontë · Can Yayınları · 202558bin okunma
Puan vermedi·144 syf.··
2021 6. kitabı
Öncelikle kitabın oldukça kolay okunduğunu söylemeliyim. Kitabın isminden dolayı insan iç karartır bu kitap diye tereddut ediyor ama aslında komik ve oldukca ironi barındıran bir kitap. Eğer edebi yapıt arayanlardansanız pek size göre olmayabilir. Ülkenizdeki insanların intihar etmesinin normalleştiğini ve hatta onlarin intiharının kesin sonuçlanması için böyle dukkanlarin açık olabilecegini hayal edin. "Hayatta bi sey basaramayanlar ölümünüzü burada basaracaksınız" diye slogani olan bir dukkan. Ölmek istiyorum diyerek gittiğinizde sizi vazgecirmeden ölüm seçenekleri sunan insanlar. Bu pek hayal olmuyor gerçi. Her şey karanlık ilerlerken kucucuk bir aydinlik tum karanligi yok ediyor. Ben kara mizah olan bu yapıtı sevdim. Umarım siz de severek okursunuz.
İntihar DükkânıJean Teule · Sel Yayıncılık · 202417,7bin okunma