Şule

Şule
@birzerreden
Yeryüzünün öğretmeni, gökyüzünün öğrencisi…
MEB-Türkçe Öğretmeni
Yüksek Lisans (MDR)
Kütahya
Ankara, 29 Mayıs 1994
519 okur puanı
Aralık 2018 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitaplar
Yasın Tortusu
Yedi yıl önce en son bu vakitlerde duydum sesini. Çok tuhaf, ne konuştuğumuzu hatırlamaya çalışıyorum ama hatırlayamıyorum bir türlü. Tek hatırladığım sesindeki o garipliği sezişim ama hiçbir şey diyemeyişim. Olacaklar sessizce gelip yerleşir ya hep, dilin bağlanır, sözcükler susar, sadece yaşaman gerekir. Yaşamım en büyük susuşum oldu. Senden sonralarla başlayan dramatik anlatıları artık bir kenara bırakacak kadar büyüdüm sanırım, aşamam dediğim eşikleri başta çok acemi ama sonra zıplaya zıplaya atladım, acaba yaşasaydın nasıl olurdularla kafamda kurduğum milyonlarca senaryonun boğazımı yırtan taşını çıkardım. Günler, yıllar birbirini kovaladı da sana olan özlemim, kalbimdeki o delik hep aynı kaldı. Yokluğunla oluşan devasa boşluğumun etrafında yeni bir “ben” oldu. Başta çok çok büyük, zamanla azala azala koyulup kalan, benimle mezara girecek içimdeki yasın tortusu bu, kabul ettim ve bu tortuyu şefkatle sevmeyi öğrendim. Varlığın en büyük hediyeydi, yokluğun en büyük öğretmen. Her şey için çok teşekkür ederim. ❤️
Müteferriç isimli okura yanıt verildi
Şule
Amin ve inanıyorum ki öyle. ❤️
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Ne zaman, tamam artık, bundan fazlası olamaz desem beni daha da fazla dehşete düşürmenin yolunu buluyordu insan denen bu garip canlı.
Alıntı
Şule
Yaşadığım her hayal kırıklığından sonra buna da yerim varmış diyerek habire kendimi revize ediyorum. 🙈
İnsan nedir deseler, bu fotoğrafı gösteririm sanırım. İçimizde kat kat odalar… Kimisi yıllardır dokunulmamış, tozlanmış perdelerle kaplı; kimisinde loş ışıklar yeni yanmış, kimisi de kim bilir belki bir gün yanar diye beklemekte. Havalandırmayı bekleyen ne çok odamız, renklenmeye ihtiyaç duyan ne çok duvarımız var. Ah! Her bir odamıza dokunabilmek mümkün olsa… Bir olsa!..
Müteferriç isimli okura yanıt verildi
Şule
Manidar aynı zamanda 🥰
İnsan nedir deseler, bu fotoğrafı gösteririm sanırım. İçimizde kat kat odalar… Kimisi yıllardır dokunulmamış, tozlanmış perdelerle kaplı; kimisinde loş ışıklar yeni yanmış, kimisi de kim bilir belki bir gün yanar diye beklemekte. Havalandırmayı bekleyen ne çok odamız, renklenmeye ihtiyaç duyan ne çok duvarımız var. Ah! Her bir odamıza dokunabilmek mümkün olsa… Bir olsa!..
Deniz Derya isimli okura yanıt verildi
Şule
Evet, beğenmenize sevindim. 🤗
Kendi Felaketine Tanıdık Bir Bakış…
9/10
·96 syf.··
Beğendi
·
2026 15. kitabı
·
6 saatte okudu
·
Okunma: 15 Mart 2026 16:12
Sándor Márai’nin o sarsıcı monologları ve ruhun en kuytu köşelerini deşen cümleleri artık zihnimin bir parçası gibi. İşin Aslı, Judit ve Sonrası, Buda'da Bir Boşanma ve Mumlar Sonuna Kadar Yanar’ın ardından; Bolzano’da Son Sahne’den hemen önce okuduğum bu kısacık roman, yazarın dünyasına dair o tanıdık hissi ruhuma iyice mühürledi. Eszter'in Mirası, sadece bir aşkın ya da kaybın hikayesi değil; bir irade kaybının ve felakete bile isteye yürüyüşün sarsıcı anatomisi. Lajos gibi bir dolandırıcının, bir "laf ebesinin" peşinden sürüklenen o trans hali; aslında sadece Eszter’in kişisel trajedisini değil, boş vaatlerle büyülenip kendi yıkımına koşan kitlelerin o hipnotik teslimiyetini simgeliyor. Kısacık bir metne sığdırılan bu devasa alt metin, bizi en can alıcı soruyla baş başa bırakıyor: İnsan, kendisini mahvedeceğini bildiği bir güce neden karşı koyamaz? Márai bize bir kez daha hatırlatıyor; bazen en büyük miras, birinin bizde bıraktığı o taşınması imkansız ama vazgeçilmesi de teklif dahi edilemez kederli bir boşluktur… Bu sarsıcı yolculuğa şimdi, aslında özkurmaca olduğu için belki de en başta okumam gereken Bir Burjuvanın İtirafları ile devam etmek istiyorum…
Ben ve Duygularım
Eszter'in MirasıSándor Márai · Yapı Kredi Yayınları · 2023654 okunma
Şule
Çok sevdiğim ve tüm çıkan kitaplarını hatmettiğim yazarın Bir Burjuvanın İtirafları kitabı ile yolculuğunuz şahlanacak hocam. Okuduktan sonra başka kitabının olmaması burukluğu ise yanımıza kalıyor. Keyifle okuyun. 🌸🥰