Yaşadığımız yüzyılda artık kimliğin sosyal bir ürün olduğu ve “postmodern” toplumlarda tek ve istikrarlı bir kişisel kimliğin üretilip sürdürülmesinin zorlaştığı dile getirilmektedir. Benliğin kalabalıklaşmasını tarif etmek için icat edilen “multifreni” kavramı, varlığın çoklu ve farklı potansiyellerinin edinilmesine atıfta bulunmaktadır. Benlik
İnsanın başına gelen olumsuz olayları kendi gibi aciz insa­noğluna sayıp dökmesi, Allah'ı kullarına şikayet etmek anla­mına gelirken; belki aynı cümlelerle elini ve içini Rabbine açıp başıma şunlar geldi diye serzenişte bulunması dua yerine geçer. Allah'a iç döküp yakarmak oldukça kıymetli, aciz insanlara ha­linden şekva etmekse günah sayılmıştır. Yaşadıklarının anlamı­nı çözebilmek, yanlışlarını görebilmek ve musibetin hikmetine erebilmek niyetiyle insanın "Bunlar neden başıma geliyor , neden hep beni buluyor?" diye Rabbinden sual etmesi sevap kazandı­ran bir tefekkür ameliyesiyken; aynı cümleleri kendisine hak­sızlık edilmiş bir insan edasıyla, şikayet duyguları üzerinden kurması Rabbe itiraz ve kadere isyan anlamlarına gelmektedir. Rabbimiz musibetlerle insana esasında rahmet indirmekte­dir, ancak insan rahmetin bu alışılmadık şeklinden hoşnutsuz­luk duyar. Başa gelenlerden şikayet etmek, onu bize yaşatan­ dan şikayetçi olmak demektir ki, bu da kaderin, yani kaderin sahibi olan Rabbimizin tenkit edilmesidir.
Sayfa 206 - Sır Tesellisi
Reklam
Günaydın. İçimizi çürütüyoruz; kötülüklerle, değiştiremeyeceğimiz musibetleri düşünmekle, anlatmakla, konuşmakla... Ne yazık. Aynı kitapta geçer: "Gülmek zorundasın çünkü aksi takdirde için ölür. Bedenin her şeyi depoluyor, biliyorsun. Acıyı da depolar." Bu sabah, ne olmuş olursa olsun, bir gülümsemeyle dolduralım içimizi sevgili okur.
Toplumun bir sömüren, bir de sömürülen sınıf biçimindeki ilk büyük bölünüşü, en yüksek gelişmesine uygarlık çağında erişen kölelikle birlikte meydana geldi. Bu bölünüş bütün uygarlık dönemi boyunca sürüp gitti. Kölelik ilk sömürü biçimidir; onun yerine Ortaçağda serf (toprakbendlik) modern zamanlarda ücretlilik (işçilik) geçer. Bunlar uygarlığın üç büyük çağını belirleyen üç büyük kölelik biçimidir; kölelik önce açık, sonra da az gizli olarak uygarlığın bütün dönemlerinde varlığını sürdürür.
Friedrich Engels
Friedrich Engels
255 syf.
·
Puan vermedi
Hşbize Allahın 1lütfu olarak verilmiştir, Allahı tanımak için geldiysen, bunu ona gösterirsen, kalbine hikmet ilham edecektir 102 Muhammediliğin batini tarafını anlamak istiyorsan, tarikata girmen, derviş olman gerekir çünkü gerçek manada öğrenmek sadece kişisel tecrübeyle mümkündür 49 1çok Avrupalı entelektüel, bilgin islam hakkında araştırma
Dervişler Arasında İki Hafta
Dervişler Arasında İki HaftaCarl Vett · Kaknüs Yayınları · 201740 okunma
Zengin delikanlinin at yarislari,av, köpekler,enfiye,kumar,leziz yemekler ve bunlar gibi yüzlerce gösterişli ve sıradan eğlencesi, ruhunun sığ ve aşağılık yanlarının yüce ve incelikli yanlarının aleyhine gelişmesini sağlar. Yoksul delikanlı ekmeğini kazanmak için emek harcar; yemeğini yer; yemeğini yedikten sonra kedisine düşlerinden başka bir şey
Reklam
İlk olarak ordunun desteğini alacağından kesinlikle emin olmak zorundaydı. 2 Şubat 1924’te Kâzım Karabekir, İsmet Paşa ile Milli Müdafaa Vekili Kâzım’ın (Özalp), İzmir’deki askeri tatbikatı izlemeye gittiklerini öğrenince şaşkınlığa uğradı. Genelkurmay Başkanı Fevzi de (Çakmak) onlara katılacağından, o da gitmeye karar verdi. Mustafa Kemal
Sayfalar: 467-468-469-470-471-472Kitabı okudu
Aktarım dışavurumu
Narsistik kişilik bozukluğunun psikoterapisi, başlangıçta borderline'inkine benzer. Her iki bozuklukta da terapōtik ittifak yoktur ve terapötik görev, hastanın aktarım dışa vurumunu terapõtik ittifak ve aktarıma çevirmesine yardım etmektir. İkisi de aktarım dışa vurumunu ortaya çıkarmaları açısından birbirine benzedikleri halde, bu dışa vurumun içeriği değişir. Borderline hasta, aktarımda ödüllendirici ve geri çekilen nesne ilişkileri kısmi-birimini dışa vururken narsistik bozukluk, aktarımda ya savunmacı, büyüklenmeci ve tüm güçlü kendilik nesnesi kaynaşmış-birimini ya da alttaki boş, saldırgan kaynaşmış-birimi dışa vurur. Aktarım dışa vurumunu terapõtik ittifak ve aktarıma dönüştürme sürecinde narsistik hasta, borderline gibi psikoterapinin sınama, derinliğine çalışma ve ayrılma şeklindeki üç aşamasından geçer. Dahası, üç aşama, borderline'a benzer özelliklere sahiptir ki bunlar, sınama aşamasında direnç ve savunma; derinliğine çalışmada kızgınlık ve depresyon ve ayrılma aşamasında otonomiye karşı regresif (gerileyici) savunmalardır.
Abdülkadir Geylani sohbetleri – 2
"Allah'a karşı aldanışın, seni O'ndan ayırdı. Bu aldanıştan dön. Başına vurulmadan bu halden ayrıl. Felâket gelmeden önce tedbir yollarını ara. Başına belâ akrepleri çöreklenmeden ve yılanlar başına üşüşmeden, kötü halinden çekil. Bulunduğun hal yalnız seni sevince boğmasın. Çünkü sevinç geçici şeydir. Allahü Teâlâ şöyle ferman
1.000 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.