Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Düşmedi mi hâlâ cemre başına? Geçmedi mi yağmurun ıslak kokusu? Var mısın bu yolda, yanı başımda? Yasla ruhunu bana kır papatyası Eskilerden gelmek🌧️🤍🌼
Sen ruhuma cemre diye damlamadıktan sonra ben bu bedende neyleyim. Aşk da sen hasret te sen ben de sen. Hz. Mevlana
Reklam
İnsan, başkalarının eksikliğinden mutluluk duyacak kadar zayıftır.
Zira inanç bu dünyadaki en etkili silahtır.
Cemre olmalıydın aşk aşiyanımda benim Düşmeliydin suyuna, toprağına ömrümün Neden ötemde çoksun, böyle azsın yanımda
İnsanın en büyük hastalığı maalesef ki cehalet ve kibirdir.
Reklam
Gurur
Yolun kenarında açmış masum bir çiçeğim, Ölümün ne olduğunu daha cemre düşmeden biliyordum. Yaşamın kıyısında kalmış olmanın verdiği acınası gafletten de haberim var; Saatin nasıl da yavaş geçtiğini olmayan dikenlerimden biliyorum, Gün gün ezilmenin verdiği bıkkınlık'la güneşi selamlıyorum. Biliyorum, güneşin umrunda hiç olmadım. Güneş için açacak çok tohum var. Ben sadece birisiyim ve ömrüm azalıyor bir gün beni görmesinin umuduyla kendimi pür pak ortaya atacağım. Ama bir kez ikinci kez yapamam benim de gururum var...
84 syf.
1/10 puan verdi
Kedileri çok sevdiğim için aldığım bir kitaptı. Kitabı okurken çok gerildim. En sevmediğim kitaplardan biri oldu. Gotik tarz deniyormuş sanırım bu tür eserlere. Ama ben asla sevmedim. Kedili hikayeden de nefret ettim. Tavsiye de etmiyorum...
Kara Kedi (Cep boy)
Kara Kedi (Cep boy)Edgar Allan Poe · Karbon Kitaplar · 20192,126 okunma
Malesef memleketimizin kanayan bir yarası olan, ‘töre cinayeti’ gerçeğinin ne ilk kurbanıydı Cemre kız, ne de son….
Sen ruhuma cemre diye damlamadıktan sonra, ben bu bedende neyleyim. Aşk da SEN Hasret de SEN Ben de SEN Hz.Mevlana
Reklam
Nadiren de olsa hayatta güzel şeyler de oluyor.
Aklın baharda olunca fikrin çiçek açar , güzel düşün güzel olsun.. Ne havaya , ne suya ne de toprağa.. Cemre bu sefer insanlığa düşsün."
Seküler ahlaki egoizm ise bağlayıcılık problemine sağduyuya karşı gelme pahasına bir cevap sunmaktadır. Eğer yeri geldiğinde başkalarını ezmem, sömürmem, kullanmam, kandırmam ve daha sağduyu ahlakıyla uyuşmayan nice eylemi yapmam, benim kişisel çıkarımı arttırıyorsa, bu durumda bu eylemler hem rasyonel hem ahlaki oluyordu. Bu tür eylemlere ahlaklı deme pahasına seküler ahlaki egoizm kabul edilirse ahlakın bağlayıcılığını sağlayabilmektedir.
Sayfa 396 - İstanbul YayıneviKitabı okudu
İlahi buyruk teorisine göre ahlaki ontoloji hususunda iki seçeneğimiz vardır: Teizm ya da ahlaki nihilizm. Zira ilahi buyruk teorisine göre Tanrı'yı devre dışı bıraktığımızda sahici bir ahlak, sahici bir iyi, sahici bir kötü, sahici bir değerler ve görevler alanı kalmamaktadır. Tüm bunlar birer aldanmadır. Gerçek bir varlığa sahip değillerdir. Daha da belirgini, Tanrı devreden çıkarıldığında ahlaki görevlere sahip olmamız mümkün değildir, zira görev vermek için bir fail gerekir ve bilinçsiz evren bana görev verebilme kudretine sahip bir fail değildir.
Sayfa 395 - İstanbul YayıneviKitabı okudu
İnşacılık ise objektif ahlakın ontolojisi yarışında en baştan diskalifiye edilmelidir. Zira inşacılık, "sadece iyi" yerine "bana göre iyi"nin peşine düşmüş ve ontolojiyi "bana göre iyi" üzerine kurmuştur. Bir şeyin bana göre iyi olması ona ontolojisini vermez ancak rasyonel gerekçesini verir. İnşacılık, ontolojik temel ile rasyonel temeli (bağlayıcılığı) birbirine karıştırmaktadır. Ek olarak, "bana göre iyi" üzerine kurulu bir ahlak anlayışı kaçınılmaz olarak kişisel çıkara yönelik, yani kişisel egoist bir ahlaka yol açacağından ötürü, inşacı filozoflar bunu önlemek ve objektif bir ahlak elde edebilmek için mecburen keyfi ahlaki kısıtlamalar getirmişlerdir.
Sayfa 395 - İstanbul YayıneviKitabı okudu
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.