"Her zihinsel geri kalmışlığın kökeni insanlığın cezalandırma gücüne sahip olmasıdır. Ceza olmasaydı, her suçu imkansız, gereksiz ve anlamsız kılan bir yol bulunurdu. Dar ağacı ve zindan olmasaydı her konuda ne kadar ileride olurduk. Evlerimiz yakılamasa kundakçılar da olmazdı. Silahlarımız olmasa katiller de olmazdı. Herkes ihtiyaç ve özlem duyduğu şeylere sahip olsa, hırsızlar da olmazdı. Bazen söyle düşünüyorum: iyi ki hastalıklar suç değil. Yoksa hekimler olmaz, sadece hâkimler olurdu."
Sayfa 98 - Kültür Yayınları
Tüm canlıların amacı enerjilerini en iyi şekilde kullanmaktır. Yoksa yaşamda ayakta kalamazlar.
Reklam
Acaba insan, Tanrı kendini öyle yarattığı için mi kötü olmuştur? İyiliği ödüllendirip kötülüğü cezalandıran mantı­ğın insanı terbiye amacı güttüğü açık. Demek insan, Tanrı'nın yarattığı şekliyle islah edilmesi gereken bir yaratık. Böyle kötülüğe eğilimli, ku­surlu, eksik bir varlığı yaratmak kabahattir elbette, ama bunun yanında bir de kalkıp iblisi yaratmak ne ile açıklanır? Tanrı insanı zayıf yarat­tıysa, iblisi yaratmayıp, onun kötülüklerinin sayısını azaltabilirdi. Hayır, hayır Peder. İnsan kendindeki iyiliği Tanrı, kötülüğü iblis diye cisimlen­dirip karşı karşıya koymuş, onlara baksa kendini göremiyor, görse ken­dini tanıyamıyor. Böylece iyiliğe de yabancı kötülüğe de.
Sayfa 165 - kaynak yayınlarıKitabı okudu
Bölüm 5: Machiavelli'nin Siyaset Felsefesi Özeti
Hükümdarda prensin sevgiden ziyade korkuya bel bağlamasını tavsiye ederken, bunun nedeni olarak, "korku, seni hiç terk etmeyecek cezalandırma dehşetiyle beslenir" iddiasını ileri sürer. ... Quentin Skinner'in gözlemlediği gibi Machiavelli, siyasal haşan için ahlaki erdemin önemini yalanlayarak, "yöneticiler için yazılmış hümanist
"..öğretmenin amacı, iyiliğin sadece iyi olmak için yapılması gerektiğini çocuklara öğretmek, onlara değer kazandırmak olmalıdır."
Sayfa 109Kitabı okudu
Bedenen diriliş fikri kulağa garip geliyor, hatta saçma, tabii cezalandırma amacını saymazsak. Düzeltmekten çok intikam anlamına gelen bütün cezalar da ahlaken yanlıştır. Peki Dünya'nın sonu geldiğinde yapılacak sonsuz işkencelerin, ne tür bir ahlaki ya da uyarı amacı olabilir ki? LORD BYRON
Sayfa 40 - NOTOSKitabı okudu
Reklam
429 öğeden 231 ile 240 arasındakiler gösteriliyor.