Ateistin Kutsal KitabıJoan Konner

·
Okunma
·
Beğeni
·
2.037
Gösterim
Adı:
Ateistin Kutsal Kitabı
Baskı tarihi:
Ocak 2011
Sayfa sayısı:
164
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786055904470
Orijinal adı:
The Atheist's Bible
Çeviri:
Ali Ünal
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Notos Kitap
Ateistin Kutsal Kitabı

Hayat ile düşüncenin kesiştiği noktanın sırları…

Notos Kitap, daha çok düşündüren, daha az gülümseten ve hayat ile düşüncenin kesitiği noktanın sırlarını açığa çıkaran metinlerden oluşan Ateistin Kutsal Kitabı’nı yayımladı.

Düşünüyorum, o halde ateist miyim? Bu gezegendeki rolümüz ne? Hakikat nedir? İnanç ya da iman nedir? Şüphe etmek bir trajedi midir? Şüphe ve belirsizlikle yaşanabilir mi? Her şey bir yanılsamaysa?..

Ateist’in Kutsal Kitabı bir felsefe, düşünce ve aforizma kitabı. Önemli bölümü kurmaca yapıtlardan alınan bu aforizmalar, okura kendi hesaplaşması için bir şans veriyor. Hemingway’den Marquis de Sade’a, Napoléon’dan Freud’a, Schopenhauer’a, Benjamin Franklin’e, Nietzsche’ye, Frank Sinatra’ya, Camus’ye, Fidel Castro’ya, Asimov’a…



Ateistin Kutsal Kitabı'ndan

Dünyanın varoluşundan önce de var olduğunu kanıtlayacak her dine inanmaya hazırım.
NAPOLÉON BONAPARTE

İnanmadığım bir tanrıya kızamam.
SIMONE DE BEAUVOIR

Ahlak en büyük öneme sahip şeydir; tabii bizim için, Tanrı için değil.
ALBERT EINSTEIN

İsa’yı ben oynamak istiyorum. Mantıklı bir tercih olurum. Ona benziyorum. Yahudiyim. Ve komedyenim. Üstelik ateistim, bu yüzden karakteri nesnel bir biçimde canlandırabilirim.
CHARLIE CHAPLIN

Dinler, fosforlu kurtlara benzer; parlayabilmeleri için karanlığa ihtiyaç duyarlar.
ARTHUR SCHOPENHAUER

Şey evet, birinin bizi gözlediğine inanıyorum. Ne yazık ki hükümet oluyor bu.
WOODY ALLEN

Kendinizden daha yüce olan bir tanrı yoktur.
WALT WHITMAN

Kendi adıma konuşursam, insanlığın mı Tanrı’yı, yoksa Tanrı’nın mı insanlığı yarattığına kafa yormayı bırakalı çok uzun zaman oldu.
FYODOR DOSTOYEVSKİ

Marx hatalıydı. Din, insanlığın afyonu değildir. Afyon; uyutucu, hissizleştirici, sıkıcı şeyleri akla getiriyor. Ama din, sıklıkla korkunun afrodizyağı, gaddarlığın amfetamini olmuştur. En iyi olduğu durumda ruhları ayağa kaldırmış, çan kuleleri dikmiştir. En kötü olduğu durumdaysa tüm uygarlıkları mezarlığa çevirmiştir.
PHILLIP ADAMS

Dinsel düşünce, çıkış kapısının olmadığı yeri bulmak için yapılan bir girişimdir.
ALBERT EINSTEIN

SORU: Tanrı olduğunuzu nereden biliyorsunuz?
YANIT: Basit. Dua ederken, kendimi kendimle konuşurken yakalıyorum.
PETER O’TOOLE

İnançlı birinin kuşkucu birine oranla daha mutlu olduğunu söylemek, sarhoş birinin ayık birinden daha mutlu olduğunu söylemekten daha dolaysız bir söylemdir.
GEORGE BERNARD SHAW

Gizemli tanrılara inanıyormuş gibi yapmak, çarşamba günü zalimliğe, pazar günü de affedilmeye izin verecekse, beni yok sayın.
FRANK SINATRA

Belki de tüm sıkıntılarımızın kaynağı, yani insanlığın sıkıntılarının; belki de sahip olduğumuz tek hakikat olan ölüm gerçeğini reddetmek uğruna yaşamlarımızdaki tüm güzellikleri feda edecek ve kendimizi totemlere, tabulara, haçlara, kurbanlara, kilise çanlarına, camilere, ırklara, ordulara, bayraklara, uluslara hapsedecek olmamızdır.
JAMES BALDWIN

Papazın, müdürü desteklemesindense müdürün, papazı desteklemek için vergi vermesi gerektiğini bir türlü anlayamıyorum.
HENRY DAVID THOREAU

Tanrı’yı, ona en çok ihtiyaç duyduğunuz yerde aramayın. Onu oraya getirememişseniz, zaten yok demektir.
MIGNON McLAUGHLIN

Tanrı’ya şükür hâlâ ateistim.
LUIS BUÑUEL

Bir yerde, ne yazık ki neresi olduğunu hatırlamıyorum, şöyle bir şey okumuştum: Bir Eskimo avcısı, bölgesindeki misyoner rahibe, “Tanrı ve günahla ilgili herhangi bir şey bilmeseydim, o zaman da cehenneme gider miydim?” diye soruyor. Rahip de, “Hayır,” diyor, “bilmiyorsan gitmezdin.” “O zaman,” diyor Eskimo büyük bir ciddiyetle, “ne diye bana bunları anlattın?”
ANNIE DILLARD

Kolayca anlayamadığımız ne varsa ona tanrı deriz; bu da beyin dokularımızın aşınmasını ve bozulmasını önler.
EDWARD ABBEY

Felsefe, yanıtı hiçbir zaman verilemeyecek sorulardır.
Din, sorgulaması hiçbir zaman yapılamayacak yanıtlardır.
ANONİM

Çocukken, babam bana iyi bir Katolik olmak için, aklıma kızlarla ilgili edepsiz şeyler geldiğinde bunları kilisede itiraf etmem gerektiğini söylemişti. O gece koşa koşa günahımı itiraf etmeye gittim. Sonraki gece de, sonraki geceler de. Bir hafta sonra anladım ki, din bana göre değilmiş.
FIDEL CASTRO

Tanrı, Şeytan, Cennet ve Cehennem kavramları, on beş yaşında durup dururken inancımı kaybettiğim bir gün anlamını yitirdi. Dün gibi hatırlıyorum. O zamanlarda İngiltere’de okuyordum. Uyanış ânı Latince dersindeyken geldi ve yeni bulduğum bu ateizmi doğrulamak için hemen kendime lezzetsiz bir jambonlu sandviç aldım. Böylece ilk kez, günah olan domuz etini yemiş oldum. Beni çarpmak için yıldırım falan düşmedi. Hayatta kalışımı, yeni düşüncemin bir kanıtı olarak gördüğümü hatırlıyorum.
SALMAN RUSHDIE

Fenerler, kiliselerden daha çok işe yarar.
BENJAMIN FRANKLIN

Birbirimizden nefret etmeye yetecek kadar dinimiz var, ama birbirimizi sevmeye yetecek kadar değil.
JONATHAN SWIFT

Gayet iyi bilinen bir öykü vardır: Misyonerler Afrika’ya geldiklerinde ellerinde İncil vardı, biz yerlilerin elinde de topraklarımız. Bize, “Hadi dua edelim,” dediklerinde gözlerimizi kapatıp dediklerini yaptık. Açtığımızda, onların elinde topraklarımız vardı, bizim elimizde de İncil.
DESMOND TUTU

Ateizm, insanları, dışadönük bir ahlaki erdem sağlamada yol gösterebilecek olan sezgiye, felsefeye, doğaya saygıya, yasalara ve saygınlığa yöneltirken, din bunu yapmaz. Batıl inanç bütün bunları parçalarına ayırıp insanlığın zihninde mutlak bir monarşi kurar.
FRANCIS BACON

Bu da benim basit dinimdir. İbadethanelere gerek yok. Karmaşık felsefelere gerek yok. Kendi zihniniz, kendi kalbinizdir ibadethaneniz; iyi yürekliliğinizdir felsefeniz.
DALAI LAMA

Edebiyat tarihine en küçük bir aşinalığı olanlar bile bilir; en onurlu ve değerli ahlaki öğretilerin hiçbir şey bilmeyen insanlarca değil, bilen ve Hıristiyan inanışını reddedenlerce yapıldığı gerçeğine gözlerimizi kapatmak, hakikate hizmet etmez.
JOHN STUART MILL

Bir şey uğruna ölmenin hakikatle herhangi bir ilgisi olduğunu reddediyorken, bunun gerçekliğine kanıt olarak şehitlerigöstermek hiç doğru değildir.
FRIEDRICH NIETZSCHE

Hem hayatımı hem de resimlerimi Tanrı olmadan da gayet iyi kotarabilirim, ama benim gibi hastalıklı birisi için, kendimden daha yüce bir şey olmadan bunu yapamam; bu da hayatım, yani yaratma gücümdür.
VINCENT VAN GOGH

İklimi için cennete, muhabbeti için cehenneme gidin.
MARK TWAIN

(Tanıtım Bülteninden)
Ateistin kutsal kitabı mı olur kardeş? Kitapsız değil mi bunlar yahu? Dur biraz başa saralım.

"Bütün çocuklar ateisttir, tanrı fikri onlarda yoktur."
// Baron D'Holbach

Kitapta geçen bu alıntı ile başlayalım. Okula başlar başlamaz aynı sene yaz tatilinde, çoğu çocuk gibi camiye Kuran kursuna gönderildim. Küçükken de Allah ismi hep geçiyordu ama kimdi neydi bu in miydi cin miydi yerde miydi gökte miydi?

Bir belgeselde çocuklara Tanrı'yı tasvir etmeleri isteniyor. Kimisi akarsu çiziyor, kimisi dağ başında yeşiller içinde huzurlu bir ev, kimisi de sakallı bir ihtiyar. Aslında tanrı tasavvurunun oluşumu, içinde bulunduğumuz topluma ve o toplumun inandığı değerlere, bu değerlerin bize yansımasına göre farklılık gösteriyor. Ben olsam Batman çizerdim o yaşta. (bulunduğum toplumda Batman yoktu ama çizgi filmleri beni çok etkilerdi) Çünkü Batman insanlara yardım ediyordu. Aynı şekilde Tanrı-Allah da iyi birisiydi-bir şeydi . Bize böyle tasvir edildi, iyilerin dostu kötülerin düşmanı. Peki o halde, kötülerin düşmanı ise neden onları yarattı? İşte burada şalterler atmaya başlıyor.

"Tanrı sonsuz iyiliğe sahipse, o zaman ondan korkmamıza ne gerek var? Sonsuz bilgeliğe sahipse, geleceğimizle ilgili neden bir şüphemiz olsun ki? Her şeyi biliyorsa, ihtiyaçlarımız konusunda onu uyarıp neden dualarımızla yoruyoruz? Her neredeyse, neden onun için tapınaklar inşa ediyoruz?"

//Percy Bysshe Shelley

"Tanrıya inanmak Tanrı'ya hakarettir. Çünkü bir taraftan onun akla hayale sığmayan zalimlikle kötülükler yaptığını, öbür taraftan da eğer serinkanlı ve dürüst olurlarsa kaçınılmaz olarak kendi varlığını inkar etmede onlara yol gösterecek bir aleti, yani zekayı, insan denilen yaratıklara sapkınca verdiğini de kabul etmek demektir. Tanrı varsa, onu en çok sevenlerin ateistler ve agnostikler olduğu sonucuna varmak çok cezbedicidir, çünkü onu en çok ciddiye alanlar onlardır."

//Galen Strawson

İlk defa ateist olan birini gördüğümde -abimi- çok şaşırmıştım. "Nasıl ya? Yani inanmıyor musun şimdi?" Üstelik kendisi de her türlü dini etkinliğe katılmıştı. O zamanlar bana ürkünç geliyordu. Çünkü Allah kendisine inanmayanları cehennemi ile tehdit ediyordu. Demek ki inanmayanlar çok kötü insanlar diye düşünüyordum küçükken. Öyle ya, Tanrı bizim iyiliğimizi istemiyor muydu? O halde neden kötüleri yarattı? Bu kötülük nereden geliyor?

"Epikuros'un kadim soruları henüz yanıt bulmadı. Tanrı, kötülüğü önlemek istiyor ama bunu beceremiyorsa, o zaman aciz mi? Becerebiliyor ama istemiyorsa, o zaman kindar mı? Hem becerebiliyor hem de istiyorsa, peki bu kötülük nereden geliyor?"

//David Hume

Aradan zaman geçti gördüğüm bildiğim insanların diğer yüzlerini gördüm. Dini bütünler ama geri kalan her şey (insanlığa dair ne varsa) parça parça. Liğme liğme edilmiş derler ya o hesap. İğrenç suçlar gördüm. Üniversiteye gelmemle artık araba fren tutmaz oldu, ivme gittikçe arttı. Haberler gittikçe mide bulandırıcı oldu. Hala aklım almaz arkadaş. Bir insan(lafın gelişi) bir bebeğe, hayvana, çocuğa, kadına, erkeğe, canlıya ..... (boşluğa akla gelen her şey dahil) neden cinsel saldırıda bulunur? Bunları nasıl aşarız arkadaş? Hadi biz insanız aciziz diyelim. Bize söylenen, anlatılan tanrı, iyilik timsali değil miydi? Bunları görüp de kılı kıpırdamıyorsa ne işe yarıyordu peki? "Bu dünya bir sınav, cezası diğer tarafta verilecek." gibi bir söz söylenirse şayet, bu taraf ne için var o zaman? Her şey önceden biliniyorduysa, neden bu kadar tiyatro yapıldı? Biz bir sirkte bizi izleyen varlıkları mı eğlendiriyoruz? Mr. Nobody ve Truman Show filmlerindeki gibi. Belki de Matrix deki gibi bir simülasyondayızdır? Belki de tanrı gerçekten öldü veya çekti gitti veya tanrı sandığımızın aksine iyiliği güzelliği değil, kötülüğü savunuyor ve destekliyor? OFFF ulen sabah sabah cin mi yuttun ne bu kadar şiştin bilader? Altı üstü neskafe 3ü1arada fındıklı içtim. :/ Neyse kitaba döneyim.


Kitap, farklı kategorilere bölünmüş. Her bölümde çoğumuzun bildiği, okuduğu kişilerin söylemiş-yazmış olduğu düşünceler var. Yazarlar, şairler, felsefeciler, bilim insanları, ressamlar vs vs. Kitabın orijinal adı "atheist bible" . İçindekilerin çoğu kısmı da Hristiyanlığa yönelik söylemler. eleştirel bir dille söylenmiş sözler, varlığa, iyilik-kötülük kavramlarına, yaratılışa, bilime, vahiylere vs vs dair pek çok cümleler var.

Aslında aforizmalardan ve üzerine tartışabileceğimiz güzel sorulardan oluşuyor. Komik sözler de var. Simpsons dizisindeki Homer karakteri demiş ki "Tanrı dinsizleri korusun".. :D


Ama ateizm neticede örgütlü bir harekettir. Dini ve tanrı inancını çoğu dindardan daha fazla ciddiye alır ve araştırır. Sistematik ve özverili bir çalışma gerektirir. Ama İslam için örneğin, iki iman biçimi vardır.

1) Taklidi İman: Hemen hemen bütün Müslümanlar bence bu kategoridedir. Çünkü İslamın hakim olduğu bir coğrafyada doğup büyüdüğü için miras olarak İslam'ı alır. Üzerine sorgulamaz çünkü sorgulamanın önü kesilmiştir. Allah yargılanamaz, ona sitem edilemez. Namaz kılar, Kur'an okur ama ne dediğini bilmez. Ezbere okur. Anlamını söyleyince de sana kızar. Bir nevi milliyetçilik gibidir. Bir kesime ait olarak diğer sorunlardan, sorulardan kendini geri çeker. Sesini yükseltmeye cesaret etmez.

2) Tahkiki iman: Burada ise din araştırılır, bu husustaki hakikatlere ulaşmak için her türlü çaba sarf edilir. Kutsal kitaplar incelenir ve tüm bu tahkik neticesinde bir kanıya varılıp iman edilir. Tabi bunları yapmak belki yılları belki de bir ömrü alabilir. Zaten din alimi diye addedilen insanlar bunu yaparlar. (tabi kime göre din alimi, tartışılır, bu başka bir konuya dal açar :/ )

Zaten Tahkiki İman araştırmaları neticesinde kişi kararını verir. Aklına yatar, kendine yakın bulur iman eder ya da etmez. Ya da hiç dini araştırma yapmadan kendi aklı ve zekası ile de bu kanılara varabilir. Neticede düşünebilen, sorgulayabilen, tahkik yetisine sahip canlılarız.

Ateizm misyonerliğini de gayet iyi yapar. Ateşli ve heyecanlı konuşurlar. Ama Metin T. abinin de dediği gibi fazla üfürürler. Her şeye bir kanıt delil ararlar isterler. Abi inançta-imanda kanıt olmaz ki? Allah'a veya peygamberlere vs vs iman nedir? Onu görmeden, duymadan onun varlığına inanmak. Bu bağlamda kanıt gösterilmez zaten.

"Bir filozofla bir dinbilimci arasında geçen şu tartışmayı aklımdan hiç çıkaramıyorum: İkisi bir konu üstünde anlaşmazlık yaşıyor ve dinbilimci, filozofu karanlık bir odada, aslında orada bile olmayan siyah bir kediyi arayan kör bir adama benzeterek onunla dalga geçiyor. "Haklı olabilirsin," diyor filozof da, "ama işte bir dinbilimci onu bulurdu."

//Julian Huxley

Fakat bu noktada inanan insanlara haksızlık yapıldığını düşünüyorum. Bilime inanmak yerine güveniriz. Çünkü güven duygusunda bir deneyimleme vardır. Doktorun verdiği majezik ağrımızı kesmiştir, artık o doktora güvenebiliriz. Güven de beraberinde inancı getirir. Bilime güveniriz haliyle inanırız da. Ama "dinime güveniyorum ben" demek biraz tuhaf gelir bana. Peki din bir dogma ise bilim de dogma değil mi? O da yeni bir din olma yolunda ilerlemiyor mu? Yoksa çoktan oldu mu?

"Ben son derece dindar bir inançsızım. Bu da yeni bir din şekli."

//Albert Einstein


SORU : Takıldığım bir diğer konu, ateistin yobazı olur mu?
CEVAP: Olma mı güzel kardeşim, olma mı?

Yukarıda da biraz bahsettim. Ama şöyle bir durum mevcut. Çoğu yerde olduğu gibi ülkemizde de şekle göre hüküm vermek çok meşhur. Sırf kapalı olduğu için toplu taşımalarda kibirli ve tiksinç bakışlara maruz kalan insanlar var. Önemli olan bir kadının kafasının üstündeki bez parçası mı yoksa içindeki fikirler mi? Aynı bağlamda, dövmeli veya küpeli veya rastalı(ben mesela :D ) birileri de hemen yaftalanır. "dövmesi var, gusül geçmez, o halde dinsiz" derler mesela. Yok saçı sadece kadınlar uzatırmış falan feşmekan.. Velhasıl, alınlara etiket yapıştırmayı seviyoruz. Yobazlık herkes için geçerli. Ateist insan da inanan birini kontrpiyede bırakıp onun inancını sarsmaya çalışır. Bu yönde her türlü yola başvurabilir. Ama ne diyor Yaşar Kemal:

"İnsanlarla oynamamalı. Bir yerleri var, bir ince yerleri, işte oraya değmemeli."

Yani inanç konusu insanların hassas noktaları. Buraya yaklaşırken dikkatli olmak gerek diye düşünüyorum. İnansın inanmasın, biz bizeyiz şu üç karış dünyada. Karşıdakini kırıp ne kazanabiliriz ki şişinmekten başka?

Örneğin ellili yaşlarında bir insan. İnançlı. Dua ederek, ibadet ederek kendini huzurda ve güvende hissediyor. Kendi sosyal çevresinden gelen dertleri veya sıkıntıları bu vesile ile def ediyor. Şimdi bu insanla bu gibi şeylerde tartışmaya girip, tutunduğu bu dalı kırmanın kime ne faydası olabilir? Onun inanıcını sarsıcı kırıcı harekette bulunmak bu noktada o kişiye yapılan bir haksızlık, saygısızlık ve yobazlıktır.

Sabah sabah çok uzattım. Kısa bir hikaye ile son veriyorum.

Bir gün bayram namazına gidiyoruz. Ateist abim ve dindar arkadaşı önde kol kola yürüyor. Arkadaşı diyor ki şaka yollu "Lan Bilal, senin cenaze namazın da kılınmaz şimdi. Ben gelmem olum senin cenazene". Abim de diyor ki "Ya Ömür, sen öl, ben bile senin cenaze namazına gelip kılacam" :)

Ders almıyoruz, derste uyuyoruz, unutuyoruz.

"Niye bu kan, bu kin, bu öfke, bu nefret, ey geçmişinden, deneyimlerinden hiçbir ders çıkarmayan, hemencecik çılgınlığın ve şiddetin cazibesine kapılan "hep ben hep biz" diyen unutkan insanoğlu?"

//Mehmed Uzun - Nar Çiçekleri (sf. 35-İthaki)

Kitabı okumanızı öneririm elbet. Eleştirel olarak yaklaşılmasında fayda var. Yazan her aforizma elbet haklı olamaz. Okuyup üzerine uzun uzun tartışmaya mahal veren bir kitap. Tanrı bu kitabı okuyanları affetsin :D Keyifli okumalar dilerim. Esen kalınız.

Son olarak Ruhi Su'ya kulak verelim.
https://youtu.be/jci8pLCwHC0
Ünlü düşünür, filozof, bilim insanlarının tanrı, din, yaratılış, ahlak, cennet v.s. kavramları üzerine yorumlarını,tanımlamalarını içeren sözlerden oluşuyor. Bakış açısı kazandıracak sorgulatacak aratırmaya teşvik edecek bir kitap.

Din üzerine yapılan birçok eleştiri ve yorum hristiyanlığa ait . Ancak çoğunu diğer dinlere de uyarlayabilirsiniz. Çok fazla değişen birşey olmadığını göreceksiniz.

Kişisel kanaatim; din üzerine yapılan eleştiri ve yorumlar insanların kurmuş oldukları din düzeninin sapkınlıklarına yönelik olduğu için haklılık payı yüksek olan yorumlar içeriyor. Maddi dünya düzeninde şaşmaz tanrı adaletinin aranması, tutarsızlıkların ve haksızlıkların tanrının istediği gibi görülmesi ve böyle isteklere sahip tanrının reddedilmesi inkarın genel ortak görüşü.

İlahi Nizam inanışına sahip spritualist bakış açısı ile değerlendirildiğinde bu tür sorgulamalar çok somut kalmaktadır.

Tanrı adaletinin somut dünya düzeninde aranmasını; farklı bir benzetme olacak belki ama şuna benzetiyorum:
Eskiden bir bilgisayar oyunu vardı, Carmageddon diye. Oyunda bölümü geçmek ya ipuçlarını ve yönlendirmeleri takip ederek gizli bir imgeyi bulmak ya da oyun içersindeki zombileri arabayla ezip öldürmek, diğer arabaları parçalamakla oluyordu.

Şimdi; oyunun kurallarına göre baktığında kimin yaptığının doğru olduğunu yorumlamak, burada adalet aramak sığ bir bakış açısı olmaz mı? Birisi oyunun içerisinden çıkıp gelse,zombilerin öldürmenin, arabalara çarpıp yakıp yıkmanın kabul edilemez olduğunu savunsa, gizli imgeye ulaşmak için insanları yönlendirenlerin şarlatan olduğunu kendi uydurmaları ile insanları yanlış yönlendirdiğini söylese ona ne anlatabilirsiniz ? Oyuna dair bu gibi pek çok sorgulamaları yaptığımızda; dünya hayatının da Avatar filmindeki gibi öz varlıklarımız tarafından kontrol edilen maddi beden ile vâr olduğumuz sanal ortam olduğunu düşünsek ... Ya öyleyse ! Oyundaki gibi HAK sorgularının cevabı nerede ?
  • Dönüşüm
    8.2/10 (7.803 Oy)8.095 beğeni25.867 okunma619 alıntı125.966 gösterim
  • Küçük Prens
    9.0/10 (9.965 Oy)12.412 beğeni31.592 okunma2.733 alıntı131.856 gösterim
  • Satranç
    8.7/10 (8.417 Oy)8.367 beğeni22.692 okunma1.425 alıntı104.882 gösterim
  • Kürk Mantolu Madonna
    8.9/10 (14.026 Oy)17.398 beğeni39.291 okunma2.092 alıntı164.436 gösterim
  • Şeker Portakalı
    9.0/10 (6.934 Oy)8.320 beğeni23.106 okunma1.120 alıntı112.179 gösterim
  • 1984
    8.9/10 (5.491 Oy)5.770 beğeni15.148 okunma2.191 alıntı78.102 gösterim
  • Yabancı
    8.3/10 (3.943 Oy)3.467 beğeni11.631 okunma1.033 alıntı47.399 gösterim
  • Hayvan Çiftliği
    8.9/10 (6.784 Oy)7.316 beğeni20.466 okunma673 alıntı79.007 gösterim
  • Yeraltından Notlar
    8.7/10 (2.998 Oy)3.058 beğeni9.369 okunma3.985 alıntı84.673 gösterim
  • Simyacı
    8.5/10 (7.187 Oy)8.102 beğeni23.846 okunma1.863 alıntı101.762 gösterim
Ünlü düşünür, bilim insanları, yazarlar ve sanatçıların tanrı, yaratılış ve dinler gibi konular hakkında söylemiş olduğu sözleri içeren, değerli bir kitap. Beyin jimnastiği yapmak için birebir.
Tanrı insanların dualarını dinleseydi, insanlık çok hızlı bir şekilde ortadan kaybolurdu, zira herkes birbirine beddua etmekten başka bir şey yapmıyor.

Epikuros
Nuh'un gemisi ve tufan öyküsü köktendinciler tarafından savunulması belki de en mantıksız öyküdür. Örneğin, gemisini doldurduğu sırada Nuh, penguenleri ve kutup ayılarını nasıl oldu da Filistin topraklarında bulabildi?

Judith Hayes

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Ateistin Kutsal Kitabı
Baskı tarihi:
Ocak 2011
Sayfa sayısı:
164
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786055904470
Orijinal adı:
The Atheist's Bible
Çeviri:
Ali Ünal
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Notos Kitap
Ateistin Kutsal Kitabı

Hayat ile düşüncenin kesiştiği noktanın sırları…

Notos Kitap, daha çok düşündüren, daha az gülümseten ve hayat ile düşüncenin kesitiği noktanın sırlarını açığa çıkaran metinlerden oluşan Ateistin Kutsal Kitabı’nı yayımladı.

Düşünüyorum, o halde ateist miyim? Bu gezegendeki rolümüz ne? Hakikat nedir? İnanç ya da iman nedir? Şüphe etmek bir trajedi midir? Şüphe ve belirsizlikle yaşanabilir mi? Her şey bir yanılsamaysa?..

Ateist’in Kutsal Kitabı bir felsefe, düşünce ve aforizma kitabı. Önemli bölümü kurmaca yapıtlardan alınan bu aforizmalar, okura kendi hesaplaşması için bir şans veriyor. Hemingway’den Marquis de Sade’a, Napoléon’dan Freud’a, Schopenhauer’a, Benjamin Franklin’e, Nietzsche’ye, Frank Sinatra’ya, Camus’ye, Fidel Castro’ya, Asimov’a…



Ateistin Kutsal Kitabı'ndan

Dünyanın varoluşundan önce de var olduğunu kanıtlayacak her dine inanmaya hazırım.
NAPOLÉON BONAPARTE

İnanmadığım bir tanrıya kızamam.
SIMONE DE BEAUVOIR

Ahlak en büyük öneme sahip şeydir; tabii bizim için, Tanrı için değil.
ALBERT EINSTEIN

İsa’yı ben oynamak istiyorum. Mantıklı bir tercih olurum. Ona benziyorum. Yahudiyim. Ve komedyenim. Üstelik ateistim, bu yüzden karakteri nesnel bir biçimde canlandırabilirim.
CHARLIE CHAPLIN

Dinler, fosforlu kurtlara benzer; parlayabilmeleri için karanlığa ihtiyaç duyarlar.
ARTHUR SCHOPENHAUER

Şey evet, birinin bizi gözlediğine inanıyorum. Ne yazık ki hükümet oluyor bu.
WOODY ALLEN

Kendinizden daha yüce olan bir tanrı yoktur.
WALT WHITMAN

Kendi adıma konuşursam, insanlığın mı Tanrı’yı, yoksa Tanrı’nın mı insanlığı yarattığına kafa yormayı bırakalı çok uzun zaman oldu.
FYODOR DOSTOYEVSKİ

Marx hatalıydı. Din, insanlığın afyonu değildir. Afyon; uyutucu, hissizleştirici, sıkıcı şeyleri akla getiriyor. Ama din, sıklıkla korkunun afrodizyağı, gaddarlığın amfetamini olmuştur. En iyi olduğu durumda ruhları ayağa kaldırmış, çan kuleleri dikmiştir. En kötü olduğu durumdaysa tüm uygarlıkları mezarlığa çevirmiştir.
PHILLIP ADAMS

Dinsel düşünce, çıkış kapısının olmadığı yeri bulmak için yapılan bir girişimdir.
ALBERT EINSTEIN

SORU: Tanrı olduğunuzu nereden biliyorsunuz?
YANIT: Basit. Dua ederken, kendimi kendimle konuşurken yakalıyorum.
PETER O’TOOLE

İnançlı birinin kuşkucu birine oranla daha mutlu olduğunu söylemek, sarhoş birinin ayık birinden daha mutlu olduğunu söylemekten daha dolaysız bir söylemdir.
GEORGE BERNARD SHAW

Gizemli tanrılara inanıyormuş gibi yapmak, çarşamba günü zalimliğe, pazar günü de affedilmeye izin verecekse, beni yok sayın.
FRANK SINATRA

Belki de tüm sıkıntılarımızın kaynağı, yani insanlığın sıkıntılarının; belki de sahip olduğumuz tek hakikat olan ölüm gerçeğini reddetmek uğruna yaşamlarımızdaki tüm güzellikleri feda edecek ve kendimizi totemlere, tabulara, haçlara, kurbanlara, kilise çanlarına, camilere, ırklara, ordulara, bayraklara, uluslara hapsedecek olmamızdır.
JAMES BALDWIN

Papazın, müdürü desteklemesindense müdürün, papazı desteklemek için vergi vermesi gerektiğini bir türlü anlayamıyorum.
HENRY DAVID THOREAU

Tanrı’yı, ona en çok ihtiyaç duyduğunuz yerde aramayın. Onu oraya getirememişseniz, zaten yok demektir.
MIGNON McLAUGHLIN

Tanrı’ya şükür hâlâ ateistim.
LUIS BUÑUEL

Bir yerde, ne yazık ki neresi olduğunu hatırlamıyorum, şöyle bir şey okumuştum: Bir Eskimo avcısı, bölgesindeki misyoner rahibe, “Tanrı ve günahla ilgili herhangi bir şey bilmeseydim, o zaman da cehenneme gider miydim?” diye soruyor. Rahip de, “Hayır,” diyor, “bilmiyorsan gitmezdin.” “O zaman,” diyor Eskimo büyük bir ciddiyetle, “ne diye bana bunları anlattın?”
ANNIE DILLARD

Kolayca anlayamadığımız ne varsa ona tanrı deriz; bu da beyin dokularımızın aşınmasını ve bozulmasını önler.
EDWARD ABBEY

Felsefe, yanıtı hiçbir zaman verilemeyecek sorulardır.
Din, sorgulaması hiçbir zaman yapılamayacak yanıtlardır.
ANONİM

Çocukken, babam bana iyi bir Katolik olmak için, aklıma kızlarla ilgili edepsiz şeyler geldiğinde bunları kilisede itiraf etmem gerektiğini söylemişti. O gece koşa koşa günahımı itiraf etmeye gittim. Sonraki gece de, sonraki geceler de. Bir hafta sonra anladım ki, din bana göre değilmiş.
FIDEL CASTRO

Tanrı, Şeytan, Cennet ve Cehennem kavramları, on beş yaşında durup dururken inancımı kaybettiğim bir gün anlamını yitirdi. Dün gibi hatırlıyorum. O zamanlarda İngiltere’de okuyordum. Uyanış ânı Latince dersindeyken geldi ve yeni bulduğum bu ateizmi doğrulamak için hemen kendime lezzetsiz bir jambonlu sandviç aldım. Böylece ilk kez, günah olan domuz etini yemiş oldum. Beni çarpmak için yıldırım falan düşmedi. Hayatta kalışımı, yeni düşüncemin bir kanıtı olarak gördüğümü hatırlıyorum.
SALMAN RUSHDIE

Fenerler, kiliselerden daha çok işe yarar.
BENJAMIN FRANKLIN

Birbirimizden nefret etmeye yetecek kadar dinimiz var, ama birbirimizi sevmeye yetecek kadar değil.
JONATHAN SWIFT

Gayet iyi bilinen bir öykü vardır: Misyonerler Afrika’ya geldiklerinde ellerinde İncil vardı, biz yerlilerin elinde de topraklarımız. Bize, “Hadi dua edelim,” dediklerinde gözlerimizi kapatıp dediklerini yaptık. Açtığımızda, onların elinde topraklarımız vardı, bizim elimizde de İncil.
DESMOND TUTU

Ateizm, insanları, dışadönük bir ahlaki erdem sağlamada yol gösterebilecek olan sezgiye, felsefeye, doğaya saygıya, yasalara ve saygınlığa yöneltirken, din bunu yapmaz. Batıl inanç bütün bunları parçalarına ayırıp insanlığın zihninde mutlak bir monarşi kurar.
FRANCIS BACON

Bu da benim basit dinimdir. İbadethanelere gerek yok. Karmaşık felsefelere gerek yok. Kendi zihniniz, kendi kalbinizdir ibadethaneniz; iyi yürekliliğinizdir felsefeniz.
DALAI LAMA

Edebiyat tarihine en küçük bir aşinalığı olanlar bile bilir; en onurlu ve değerli ahlaki öğretilerin hiçbir şey bilmeyen insanlarca değil, bilen ve Hıristiyan inanışını reddedenlerce yapıldığı gerçeğine gözlerimizi kapatmak, hakikate hizmet etmez.
JOHN STUART MILL

Bir şey uğruna ölmenin hakikatle herhangi bir ilgisi olduğunu reddediyorken, bunun gerçekliğine kanıt olarak şehitlerigöstermek hiç doğru değildir.
FRIEDRICH NIETZSCHE

Hem hayatımı hem de resimlerimi Tanrı olmadan da gayet iyi kotarabilirim, ama benim gibi hastalıklı birisi için, kendimden daha yüce bir şey olmadan bunu yapamam; bu da hayatım, yani yaratma gücümdür.
VINCENT VAN GOGH

İklimi için cennete, muhabbeti için cehenneme gidin.
MARK TWAIN

(Tanıtım Bülteninden)

Kitabı okuyanlar 38 okur

  • Black Hole
  • Ali Arslan
  • İlhan Engin
  • Mazlum A.
  • TC Nesli-Han Özbay
  • Silent Nightingale
  • C.T
  • Senem Öcal
  • Meursault
  • Li-3

Yaş gruplarına göre okuyanlar

0-13 Yaş
%5.9
14-17 Yaş
%0
18-24 Yaş
%23.5
25-34 Yaş
%35.3
35-44 Yaş
%11.8
45-54 Yaş
%17.6
55-64 Yaş
%0
65+ Yaş
%5.9

Cinsiyetlerine göre okuyanlar

Kadın
%32.4
Erkek
%67.6

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%20 (4)
9
%15 (3)
8
%30 (6)
7
%25 (5)
6
%10 (2)
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0