8/10
·336 syf.··
2026 12. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 27 Haziran 2026 17:02
Sevdim gibi gibi.. Yazarın 70'ler 80'ler zamanlarında bir şekilde bir alanda ünlü kişileri yazmayı sevdiğini biliyoruz, ki bu konuda cidden iyi bence. Bu sefer farklılık yapmak istemiş ve Nasa arka fonunu seçmiş. Kendi çizgisinin dışında bir tema olduğunu bir noktada hissettim çünkü yer yer hikaye kurgusuyla, bilgi verme arasındaki denge bozuluyor. Uzay ve yıldızlar hakkında, astronot olma ve uzay programı hakkında çok fazla bilgiyi birden veriyor sonra kurguya geri dönüyor. O kısımları biraz sıktı ama genel olarak yazar akıcı yazmasını biliyor zaten. Ben hikayeyi ve karakterleri sevdim. Bir Evelyn bir Carrie Soto derinliğinde değil bence ana karakter. Daha soft, köşeleri olmayan nötr biri. Ama hayattada böyle insanlar bolca var, çok takılmadım o yüzden derinlik kısmına. Yazardan favori kitabım olmaz ama okuduğuma mutlu oldum. Çıkarttığı her kitabı almaya devam edebilecek olmama, cepte garanti yazarlarımdan biri olmasına seviniyorum. Herkese iyi okumalar..
AtmosferTaylor Jenkins Reid · Yabancı Yayınları · 202571 okunma
İnsan Değişebilir
10/10
·1724 syf.··
2026 20. kitabı
Bu kitabı bitirdikten sonra hakkında kusur aramak ya da uzun uzun değerlendirme yapmak anlamsız geliyor. Çünkü geriye hikayeden çok hissettirdikleri kalıyor. Victor Hugo, iyiyle kötüyü siyah ve beyaz gibi ayırmıyor. İnsanların değişebileceğini, bazen tek bir iyiliğin bile bir hayatı baştan sona değiştirebileceğini gösteriyor. Jean Valjean ise okuduğum en unutulmaz karakterlerden biri oldu. Onun yaşadıkları, verdiği mücadele ve her şeye rağmen vicdanını kaybetmemesine hayran olmamak elde değil. Güçlü olmanın bazen affedebilmek ve doğru olanı seçebilmek olduğunu çok güzel gösteriyor. Ne kadar acı, yoksulluk ve haksızlık olursa olsun, insanın içinde küçücük de olsa bir iyilik kalabiliyorsa her şey değişebilir. Bence Sefiller'i bu kadar özel yapan da tam olarak bu. Bazı kitapları okursun ve biter. Sefiller ise bittikten sonra bile insanın içinde yaşamaya devam ediyor.
1000Kitap
Sefiller (2 Cilt Takım)Victor Hugo · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025105,5bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Gerek var mı?
1/10
·128 syf.·
2026 23. kitabı
Psikolojik travmalar, ürpertici kısımlar, aşırı gerçekçi yazım dilli, japon edebiyatının şaheseri. Bunları dememi beklediyseniz üzgünüm, çünkü düşüncelerim tam tersi. Benim beklentilerim de yazdıklarım gibiydi, okuyayım o zaman dedim ama demeseydim daha iyiydi. Okuduğum bir saati geri istiyorum gerçekten. Kadınlar hakkında geçen her cümlesinde aşağılayıcı ve tiksindirici bir yazım dilli mevcut. Komik olan şu ki ana karakter bir kadından doğmadı sanki, kadınlar hakkında bu kadar saçma sapan kelimeler kullanması sinir bozucu. İllaha ben depresyondayım, kötü düşüncelerim var, paylançoyum, yaşayan bir hayaletim, yaşamak istemiyorum demekten başka birşey yapmıyor. Aşırı sıkıcı ve boğucu bir kitap. Oradaki mesajları anlamadın diyen birileri illaha vardır, onlara şöyle demek istiyorum kadını aşağlayan birşeyin altında iyi niyet aramam. Her neyse inanmadıysanız okuyun ve görün belki o zaman hak verirsiniz. Anlatacaklarım bu kadardı iyi günler yoldaşlar. Lavin AyIşığıveGeceKitaplığı İnsanlığımı Yitirirken
1000Kitap
İnsanlığımı YitirirkenOsamu Dazai · İthaki Yayınları · 202560,4bin okunma
Yanlış Zamanda Kaleme Alınmış Öykülerden Oluşan Bir Kitap: Kağnı
5/10
·132 syf.··
2026 38. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 27 Haziran 2026 15:41
Sabahattin Ali'den okuduğum ikinci kitap bu oldu. Kürk Mantolu Madonna beni çok etkileyince ve çok sevdiğim bir arkadaşım da kitabı öve öve bitiremeyince kitabı kalitesinden hiç şüphe etmeyerek okumaya koyuldum. Fakat kitabın kapağını kapattığımda içerisindeki neredeyse hiçbir öyküyü beğenmemiştim. Bunun sebebini beklentimin yüksek olmasına, 1930-1940'lar Türkiye'sinde geçen öykülere karşı olan genel beğenmeyişime ve öykülerin hapishanede yazılmasına bağlıyorum. Öykülerin hepsinde ya bir ölüm, ayrılık, ağır bir ceza gibi şeyler var. Ama kısa öyküleri böyle bitirmeyi doğru bulamadım; bence okur henüz birkaç sayfa tanıdığı bir karakterin başına gelen en acayip hadiselere karşı bile çok tepki gösteremez. Ama sizlere benim olumsuz tonda seyreden eleştirilerimden etkilenmeden kitabı okumanızı öneririm. Çünkü eseri beğenmememin ardında daha çok kişisel sebepler yatıyor. Sonuç olarak, başlıkta da belirttiğim üzere bu öyküler başka bir zaman yazılsaydı çok daha iyi olurdu görüşündeyim. Bu görüşte olduğum için de Sabahattin Ali'ye olan sevgim ve eserlerine karşı olan okuma isteğim hiç zedelenmedi. Kendisiyle olan yolculuğumu İçimizdeki Şeytan kitabı ile sürdürmeyi planlıyorum.
KağnıSabahattin Ali · İş Bankası Kültür Yayınları · 20205,6bin okunma
Puan vermedi
Bazen bir roman tek bir kişinin hikayesini anlatmaz... Birbirine görünmez bağlarla bağlı insanların hayatına dokunur. Geçmişin bugünü nasıl şekillendirdiğini,verilen her kararın yıllar sonra bile nasıl iz bıraktığını ve hayatın bazen insanı hiç beklemediği sınavlarla karşı karşıya bıraktığını anlatır. Dantel-Müge Acar Nazlı'nın yaşadığı büyük kayıpla başlayan hikaye zamanla Lale, Eylem, Su ve daha birçok karakterin hayatına uzanıyor.Her biri farklı acılarla,farklı seçimlerle ve farklı mücadelelerle yüzleşirken aslında tek bir hayatı değil birbirine ilmek ilmek bağlanan birçok yaşamı okuyoruz. Kitap boyunca aile ilişkileri, dostluk ilk aşk,kayıplar, toplumsal baskılar ve kadına yönelik şiddet gibi birçok konu işlenirken karakterlerin yaşadığı duygular ön planda tutulmuş.Her bölümde farklı bir karakterin dünyasına konuk olmak olaylara tek bir açıdan değil birçok farklı pencereden bakabilmeyi sağlıyor... Hazırsanız... Her ilmeği başka bir hayatı başka bir acıyı ve başka bir umudu anlatan bu hikayeye siz de eşlik edebilirsiniz... Çünkü bazen insanlar birbirlerinin hayatına bir anda girmez...Tıpkı bir dantel gibi fark etmeden ilmek ilmek birbirlerine bağlanırlar...
DantelMüge Acar · Eva Yayınevi · 20262 okunma
Benim başım eğilmedi benim başım koptu
3/10
·347 syf.··
2026 3. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 27 Haziran 2026 02:09
Yani ne desem bilemiyorum tek bildiğim ana karaktere olan öfkem. Ana karakterimizin bir arkadaşı var Kitty adında. Arkadaşına da lanet gelsin cidden senin gibi arkadaş olmaz olsun. Tamam kötü bir insansın tamam kanın hızlı kaynıyor ama arkadaşına da bunu yapma be kanka. sana zahmet olacak ama arkadaşına da bunu yapma. Aşırı sinirliyim. Hem Kitty’e hem de baş karakterimiz Anne’ye. Bu kadar iyi olamazsın, bu kadar iyilik işte böyle sonuçlanıyor. Gerçekten Anne’nin yüzüne hakaret etsen, teşekkür ederim diyecek saflıkta. Kızım en yakın arkadaşın senin hayatının akışını değiştirdi hala Kitty’e iyi arkadaş olamadım diye üzülüyorsun bu mallığın kaçıncı leveli Allah aşkına. Her neyse kitaba romantik bir kitap diyorlar ama Kitty’e sinirlenmekten ve Anne’nin bu kadar tepkisi kalıp hala Kitty’nin iyiliğini düşünmesine sinirlenmekten, kitabın duygusal tarafına odaklanamadım. Hatta bir yerden sonra çok sıkılmıştım çünkü aşırı pembe dizi gibi gelmişti. Sanırım pasif karakterleri sevmiyorum hele bir de bu karakterin kitabın başkarakteriyse. Bu kadar da olmaz ki canım. Her neyse aradan geçen uzun zaman sonra ilk defa bir kitabı kendi rızamla okuduğum için mutlu oldum. Onun dışında bir katkısı olmadı kitabın dlaöxkaşsödl. Bu kitabı övüp yaa çok duygusal kitabı okurken ağladım diyenleri de anlayamıyorum. Bana açıkcası her şeyi bir kenara bırakırsam aşırı duygusal ya da romantik de gelmedi. Kitabın dili akıcıydı ama o kadar sanırım Sarah Jio dan okudugum ilk ve son kitap olacak. Kitabı alma sebebim de lisedeyken izlediğim bi youteber bu kitabı önermişti ama sonra da demişti ki bu basımı yok artık başka bir yayında farklı bir adla basılıyor diye söylemişti. sonra bundan birkaç hafta önce sahafta bu kitabı görünce inanamadım. cunku basımı bitmiş ve yıllar önce tavsiye edilen kitabı görmek
Edebiyat
Yağmur SonrasıSarah Jio · Arkadya Yayınları · 201320,6bin okunma