Nomad

Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Şairsiz Toplum ?!
10/10
·84 syf.··
2021 42. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 26 Ocak 2021 09:02
İnce kitapları, kalın kitaplara göre daha zor okuyan birisi olarak nihayet inceleme yazabilirim :) . Bunu az ve gerektiği kadar konuşan insanlar gibi düşünebiliriz. Arkasından günlerce düşündürür. “ Ne demek istedi şimdi bu?” . Aslında Chul Han’ın ne söylemek istediği açık ancak söylediklerini hazmetmesi zor oluyor :) . Kitapta yasaklı, tabu kelimemiz ‘şeffaflık.’ Bunu hangi cümlenin başında, ortasında, kıyısında köşesinde görürseniz bilin ki cümle olumsuzluk içerecek :) . Örneğin; “Şeffaflık toplumu bir güven toplumu değil, kontrol toplumudur.” “Şeffaflık toplumu, sahipsiz bir toplumdur.” “Şeffaflık toplumu, varlığını sadece ilgi üretmeye borçludur.” . Bu kısmı çözdüysek kalan kısmımıza geri dönelim :) . Chul Han Güney Koreli, eğitimini Almanya’da almış. Bunu hatırlatmamın nedeni evrenin her yerinde değerli görünen kavramlardan birisi “mahremiyet.” . Chul Han 9 başlık altında bizlere konuyu aktarmış. Kısacası, mahremlerimizin kıymetli olduğunu, kendimizi ne kadar diğer bireylere açarsak kişesel alanımıza müdahelenin o kadar kolay olduğunu, felsefe alanında da yaptığı tespitlerle anlatıyor. . Enformasyon ve iletişim yığınının kökeninde boşluk korkusu olduğunu yazmış. Ki benim en çok beğendiğim cümlelerinden birisiydi. Çevrenizi bir gözlemleyin. Dijital çağın köleleri olarak, neredeyse tüm insanların yalnızlık korkusu olduğunu düşünürsek iletişimde ki bu kadar yoğunlaşma merakı neden? Madem bu kadar kalabalığız, neden hala aşılamayan bir yalnızlık korkusu var? Kant, Sartre, Bentham, Platon’dan örnekler vererek konuya devam etmiş. Ben özellikle Sartre ve Bentham’dan verdiği örnekleri muazzam buldum. Hala sıkılmayanlar okuyabilirler :) . Sevgili Sartre’nin düşüncelerine eklemelerde yaparak aktaracak olursam; Sayı ve kapsam olarak fazla olan her şey müstehcendir. Bu
Şeffaflık ToplumuByung-Chul Han · Metis Yayıncılık · 20243,340 okunma
Nomad
Kitabı okurken yoruldum. Siz güzel okumuşsunuz. Böyle cümleleri anlamak zor ve yorucu geliyor bana.
Bugün yarın öleceğini ve geriye hiçbir şey kalmayacağını anladığın zaman her şey ne kadar anlamsız oluyor.
Nomad
Konuyla ilgili bir podcast dinlemiştim öneririm. Serdar Kuzuloğlu'nun podcasti Spotify'da yeni başladı.
9/10
·336 syf.··
Beğendi
·
2024 1. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 02 Ocak 2024 11:47
Polisiye türünde hiçbir Türk yazarı okumayan biri olarak bir risk mi alsam yoksa ön yargı mı kırsam diye düşündüm, bilmiyorum ama hiç pişman olmadım. Öncelikle bravo, tebrik ediyorum. Günümüzde artan kadın kahraman ve güçlü kadınlar temalı kitap ve filmler ile kıyaslama yapmadan önce, esinlenilmiş olarak yazılması kendisini diğerlerinden zaten ayırmış oldu. Yaşanan olayların, travmaların bir kişinin karakterinde nasıl çarpıcı izler bıraktığı, kendisinden başkasına güvenemediği, sevmekte zorlandığı, haksızlıklara karşı ölümüne savaştığı, umudun ve adalete olan inancın yittiği... Ve zekâ... Bu hayatta insana ait hayran olacağım bir şey varsa o da, potansiyeli yüksek bir beyindir. Zekâya dair işlenmiş o kurgusal plan içindeki planlar, gerçekten de hayranlık uyandırıcı. Yazar en ufak ayrıntılara bile bir amaç, bir anlam yüklemiş. Gereksiz hiçbir şey yok, diyebilirim. Beni sadece tek rahatsız eden minik mi demeliyim, eksik bir detay mı demeliyim, yoksa benim okumalarımdan kaynaklı olarak kendimin oluşturduğu bir beklenti mi, bilmiyorum ama... Bazen, bazı yerlerde daha edebî ya da aşkın olduğu yerlerde daha şiirsel, tine dokunan sözler aradım. Ama sonra düşündüm ki, anlattığı karakterlerin hayatı sokakta, hapiste ya da türlü travmatik olaylar içinde geçmiş. Beklediğim şiirsel ağız olmalı mıydı orada, emin değilim. Yine de olsaydı, işte o zaman mükemmel derdim. Şu an mükemmele yakın. Yazarın sonraki eserlerinde beklentim daha da büyük olacak, kendisinin bilgisine...
Edebiyat & Roman
Komiser Muharrem Baltalı Hano'nun PeşindeMehmet Işık · Yaka Yayınları · 2023337 okunma
Nomad
Neden kendi edebiyatımıza bu kadar ön yargılısınız? Bende böyleydim. Kim öğretti bize bizim yazarlarımız iyi yazamaz diye bilmiyorum. Ama okumaya başladıktan sonra çok sevdiğim yazarlar oldu. Tarzınızı bilmediğim için onlardan bahsetmeyeceğim. Ama polisiye seviyorsanız Ahmet Ümit de deneyin 🧞
Son 4 günde yaklaşık 10 bin yeni okur 1000Kitap'a katıldı sevgili okurlar. Bu ileti bir kaynaşma ve yeni gelen okurlara hoş geldin deme iletisidir. 🥰 Buyrun sevgili 'yeni' ve 'eski'ler. 👇
Sümeyye isimli okura yanıt verildi
Nomad
Evet sıkı okuyucu olmak burda çok kolay