Ele alındığı gibi bir çırpıda okunup, bitirilebilicek bir edebi eser.
Lakin yavaş yavaş okunsa iyidir,
hemen hemen her sayfasında düşündürür, sorgulatır ve çoğu zaman aynı sayfayı tekrar tekrar okutur.
Ben kitabı okumuş olduğum halde henüz tam anlamış değilim. Bir kerede anlaşılabilecek bir kitap değil, fakat mutlaka okunması gereken bir eser..
“Bu hayata, dünyaya niçin geldiğimizi, ne olacağımızı, bizi göndereni anlamayı'' niyet edinmiştir,
Dine bakışı geleneksel öğretiler dışında şekillenmiştir, bazı dindarlar kitabı beğenmeyebilir, hatta yaşasaydı yazarın kellesini isteyebilirdi.
Felsefe kosunda, “aynalı baba kim?” diye başlarsanız; keşiş, buda, mursid-i kamil…
Her döneme göre isim değiştirir bence.
Mitoloji ve tasavvuf el ele..
Son olarak eser anlatısı için diyebilirim ki;
Bu alem her şeyin birbirini yemesi ve yok etmesi için kurulmuştur. Her şey birbirinin düşmanıdır…Başkalarının keskin dişlerine yem olmaktan kurtulanları da bir gün "ölüm" denen korkunç yaratık yutacaktır. işte gerçek budur.
Yaşam hiçliktir. Hiçlikten geldik, hiçliğe gidiyoruzdur…