Mağazaların tabelalarındaki yazılar, her zamankinden daha çok sinirlendiriyor beni. Birçok mağazanın yabancı ticaret unvanlarını seçmesinin mantığını anlayamıyorum. Canım Türkçem. Şairlerinin, yazarlarının nice güzel yapıtlar verdiği bu güzel dil, nasıl bu kadar hor görülüyor?
Bir ulus, kendi diline sahip çıkamazsa, geriye ne kalıyor ki?
Asıl sorun, bizi yönete(meyen)nlerin Atatürk’ün getirmek istediği bilinci anlamamalarıdır aslında. Ondan sonra gelenler, eğitimle öğretim arasındaki farkı bile bilemediler.
Böyle bir dehanın bıraktığı değerler nasıl aşındırıldı bu kadar?
Çocuklar 10 yaşına kadar okuma-yazma öğrenmese ciddi bir şey kaçırmış olmaz. Ancak o yaşa kadar duyuları ile duygu ve dürtülerini tanıyıp kontrol etmeyi öğrenemezlerse bir felaket olur.
Duyu, duygu ve dürtüleri tanıma ile kontrol etme işini 10 yaşından önce çözmeli