Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Avrat yürekli Memed! Bak şu kadar köylü, bak şu kadar insan senin gözüyün içine bakıyor. Teslim mi olacaksın? Abdiyi gene başımıza mı getirteceksin? Güzel Dönemin kemikleri sızlar mezarda. Güzel Hatçemin kemikleri... Memed sapsarı olmuş titriyor, toprağa bakıyordu. Hürü yakasını hızla bıraktı: Git de teslim ol avrat yürekli herif, dedi. Af çıkmış. Bu sırada, Koca Osman doludizgin kalabalığa girdi. İnce Memed, şahinim, dedi. Kalabalığı yararak, Memedin yanına geldi boynuna atıldı: Şahinim, dedi. Evin yapıldı bitti. Tarlanı da ektirdim. Bu atı da köylü senin için aldı. Öteki eşkıyalar gibi değil. Vayvay köyü şahinimi davul zurnayla karşılayacak. Çatlasın Ali Safa, Abdi Ağa... Bin ata, yürü! Alandaki kalabalık tepeden tırnağa homurdandı. Ortalık homurtuya kesti: Körolası ihtiyar. Körolası... Körolası... Memed Koca Osmanın elinden atın dizginini aldı. Üstüne atladı. Kalabalığın öteki ucunda Topal Ali duruyordu, ona doğru sürdü. Bütün başlar o tarafa doğru çevrildi. Memed Topala başıyla, düş önüme diye bir işaret yaptı. Topal yürüdü. Memed atı doldurdu, bir top toz içinde köyden çıkt
37. BölümKitabı okudu
Düşenin dostu olmaz, hele bir yol düş de gör…
Reklam
SFG 3
Niçin karga? Çünkü karga toplumsal kodlarda “işe yaramaz bir şey olarak algılanır. Tam da işe yaramaz olarak addedilen görünür hale getirilerek bu algılamaya meydan okunur. İşe anmaz denilen karga çizilerek, işe yarar kavramının pratik fay- da temelinde işlemesine karşı çıkılır. Karganın eti yenmez. Eti jenmeyen canlıya bakışla eti yenen canlıya
Düşenin dostu olmaz, hele bir yol düş de gör.
Peygamber Efendimiz'in (S.A.V) bu sözü anlamlıdır. Zira, Sahabe-i Kiram efendilerimiz (radiyallahu anhum) kafirlerle cihaddan (savaş- tan) döndüklerinde "Küçük cihaddan büyük cihada döndük" derler- di. Nefis, şeytan ve sonu gelmez arzularla yapılan mücadeleye "büyük cihad" denmesi, kafirlerle yapılan cihadın aksine, sürekli ve devamlı olmasıdır. Kafirlerle karşı ise belli zaman cihad edilir. Ayrıca gaziler, düşmanı gözle görür, fakat şeytanı asla göremez. Gözle görülen bir düşmanla cihad etmek, görünmeyen düşmanla mücadele etmekten elbette daha kolaydır. Bunun yanında, şeytanla mücadele ederken nefsin arzuları ona destek çıkar. Halbuki kafirlerle mücadele ederken kafirlerin bu tür bir destekçisi yoktur. Dolayısıyla şeytanla mücadele daha zordur. Bir de, kafirlerle cihad ederken onu öldürdüğünde zafer ve gani- met kazanırsın; kafir seni öldürürse şehadet şerbetini içer cennetle şereflenirsin. Fakat şeytanı öldürmeye kudretin yoktur. Şeytan seni öldürürse (haramlara düşürürse) Rahman olan Allah'ın azabına du- çar olursun. Nitekim denir ki: "Savaşta atı kaçan düşmana esir düşer. İmanı elinden giden Cebbar'ın (Allah'ın) öfkesine düşer" Allah bizi böyle bir duruma düş- mekten korusun. Öte yandan, Kafirlere esir düşenin elleri boynuna bağlanmaz, ayağına prangalar vurulmaz, karnı aç, sırtı çıplak kalmaz. Cebbar olan Allah'ın gazabına maruz kalanın ise yüzü kapkara olur, elleri boynuna bağlanır, ayakları ateşten prangalara vurulur. Bu kişinin yiyeceği de, içeceği de, giyeceği de ateştir.
Düşenin dostu olmaz, hele bir yol düş de gör...
Sayfa 71
Reklam
Düşenin dostu olmaz, Hele bir yol düş de gör...
Bindiğin düş atı yorulmuş oysa...
Sayfa 18
" Düşenin dostu olmaz, hele bir yol düş de gör... "
309 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.