DİKTATÖR
1930 yılında Ankara Halkevi'nde yapılan 1. Türk Tarih Kongresi'nin sonunda bir çay partisi verildi.Partinin samimi havası içinde öğretmenlerden Reşat Bey (Ord. Prof. Dr. Reşat Kaynar) Atatürk'e,"Paşam, Fransa'da biri, bir eser yazmış, sizin diktatör olduğunuza dair... İzin verir misiniz, biz de ona bir cevap verelim," dedi.Atatürk,"Okudum, cevap vermeye lüzum yok," dedi ve ekledi:"Diktatör olsaydım, siz bu soruyu bana soramazdınız."
Anlatan: Nihat Dicle (Tarih Kongresi'nekatılan tarih öğretmenlerinden) Prof. Dr. Utkan Kocatürk, Atatürk Çizgisinde Geçmişten Geleceğe, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları,Ankara, 2005, s. 206.