Oğuz Atay’ın Tutunamayanlar kitabını yazmasına vesile olan kitap.
Bu kitap hakkında nasıl bir yorum yapacağımı bilmiyorum açıkçası. Çünkü önceden okuduğum kitaplara benzemiyor. Dili, türü, konusu benim için gerçekten farklıydı. Hangi kitapla kıyaslasam pek emin değilim ama sanırım Albert Camus’un “yabancı” kitabına benzeteceğim. Kitabın geneline hakim olan karamsarlık biraz içimi bunalttı. Gerçekten de 190 sayfanın tamamı bir adamın başıboşluğunu anlatıyor. Daha derin anlamları da var mıdır bilmiyorum ama benim en sevdiğim kitap olduğunu söyleyemeyeceğim. Dünya klasiklerinde olan o dil ve betimlemeleri bulamadım. Ayrıca başkahramanı sürekli olarak kadınlara cismani olarak yaklaşımı ve üslubunu beğenmedim. Daha güzel kitaplar okumuştum.
Bilmem size de hiç oldu mu?.. Bazen insan bir kitapta kendisinin de aklından geçmiş bir fikre, ta derinden hatıra gelen silinmiş bir hayale rast gelir ki bu, en ince hissinizi anlatıyor sanırsınız...
Sayfa 86 - Türkiye İş Bankası Yayınları·Kitabı okudu