Canan... Nasıl güzel! Aşk ile Peyami Safa'nın kalemi birleşince ortaya çıkan şey muazzam. Okuyun, okutturun. Gerek olay örgüsü gerek karakterleri tek kelimeyle harikaydı!
Sarayda el üstünde tutularak yetiştirildiği için ikbalperest, hırslı ve bencil bir karakter olan canan para ve şöhret uğruna değerlerini hiçe sayan çok güzel bir kadındır. 5 yıllık evli olan lami ve Bedia mutluyken cananla tanışan laminin bediaya soğuk davranmasıyla romanımız başlıyor.Kitap;karakterimiz lami'nin hırslı, para uğruna her şeyi yapabilecek güzeller güzeli canan ile asaletin temsili olan bedianın arasında kalmasını konu edinir.
Çaresizliğin, hazzın, gerçeklerin timsali olan bu roman çok güzeldi.
Son olarak incelememi kitaptan bir alıntıyla bitirmek istiyorum:
"Bu asabiyetin, aldatıldığını yeni öğrenmiş aşığın alelade heyecandır. Belli."