Dedikodu domuz eti gibi haramdır.
Cemaati dağıtan,Birliği çökerten bir eylem olduğu için de yasaklanmış hor görülmüştür ayet-i kerimenin dedikoduyu kardeş Eti yeme ile eş tutmasının hikmeti budur.
Sonsuzluk ölçeğinde ölçüldüğünde her eylem boşunadır. (Düşüncenin, sonu son derece gülünç olan bir maceraya atılmasına izin verirsek -insani güçsüzlüğü tanımada önemli bir veri-).
Reklam
Bazen ebeveynlik yapmanın sevmek gibi bir eylem olduğunu unuturuz.
Kaç yaşında olursan ol, birinin veya bir şeyin peşinden gitmek yaratıcı bir eylem aslında.
Nihai kararlarımızın tümü, çok da uzun sürmeyecek bir ruh hali içinde alınır.
"Yaşamak tek boyutlu bir eylem değil ki... Dipten yüze kaç kapıdan geçer insanın duyguları, kim bilebilir?"
Sayfa 27 - Kırmızıkedi
Reklam
"Öte yandan affetme yani diğer insanları affedebilme becerimize anlayışlı olmak diyoruz. Anlayışlı olmak aslında doğru davranan insanın aldığı aklı başında karardır, hem doğru insanlar için onları affedicidirler ve çoğu zaman böyle davranırlar demiyor muyuz? Eylem doğru insanın aklı başında ve gerçeğe uygun davranışıdır."
"ona şu konuda hak veriyorum; evet, insan cinselliği ne sadece içgüdüsel ya da doğal bir şey ne de sadece kültürümüzün bir ürünüdür.. karine'in sorusu hazırdı: "bunu bilmek bana ne sağlar??" her şeyden önce bu, cinselliğe değer vermenin bir yoludur.. cinsellik çoğu zaman soylu insan düşüncesinin karşısına yerleştirilmiş, bedensel, hayvansal bir eylem olarak görülüp dışlanmıştır.."
Sayfa 41 - ayrıntı
Düşüncenin biçimi ilk olarak "düşünüyorum"un eylemidir, ey­lem veya belirlenim olarak "düşünüyorum"dur. "Düşünüyorum" demek bir şeyi belirlemek demektir.
Sayfa 57 - PdfKitabı okudu
Kaç­maktan daha eylem dolu bir şey olamaz. .
Sayfa 11 - MetisKitabı okuyor
Reklam
her eylem, alışkanlık ilkesi gereği eğilim ve arzu türünde belirli bir değişiklik oluşturur.
Sayfa 365Kitabı okudu
Hiçbir insan ve hiçbir kader, bir başka insanla ya da kaderle kıyaslanamaz. Hiçbir durum kendini tekrarlamaz ve her bir durum farklı bir tepki gerektirir. Bazen insanın kendi içinde bulunduğu bir durum, eylem yoluyla Kendi kaderini şekillendirmesi gerektirebilir. Diğer zamanlarda kişinin, düşüncelerini yoğunlaştırması fırsatlardan yararlanıp bu yolla değerlerini gerçekleştirmesi daha avantajlıdır. Bazen insanın sadece kaderini kabul etmesi, kendi talihsizliğine katlanması gerekebilir. Her durum, kendi eşsizliğiyle ayırt edilir ve eldeki durumun getirdiği soruna her zaman için sadece tek bir doğru yanıt vardır.
Tristram Shandy bir oyun romandır. Sterne, kahramanının ana karnında geçirdiği günlerin ve doğumunun üzerinde uzun uzadıya, sayfalarca durur fakat dünyaya geldiği andan itibaren, hiç utanıp sıkılmadan elinin tersiyle iter onu. Okuruyla çene çalar, oradan girer, buradan çıkar, bir bölüme başlar, sonunu getirmez, ithafını ve önsözünü kitabın orta yerine sıkıştırır ve daha nicesi... Sözün kısası: Sterne, işin doğası gereği roman kavramının mutlak ilkesi sayılan eylem birliği ilkesi üzerine inşa etmemiştir romanını. Roman, uydurduğu kişilerle kurduğu bu devasa oyun, onun için, sınırsız, özgür bir keşif alanıdır.
Bir varyasyona girişKitabı okudu
Keşke avlanmak hepten sona erse Harry. Tümüyle acımasız ve iğrenç bir eylem.
Sayfa 232Kitabı okudu
"Dünya insan için ikizdir, çünkü insanın tutumu ikizdir. İnsanın telaffuz edebileceği temel sözcüklerin, ilke-sözcüklerin ikiliği nedeniyle ikizdir. İlke-sözcükler tek tek kelimeler değil, kelime çiftleridir. Bu ilke-sözcüklerden biri, Ben-Sen çiftidir. [...] Ben-Sen ilke-sözcüğü ancak bütün varlık tarafından ifade edilebilir. [...] Bütünsel bir varlık halini alacak bu yoğunlaşma, bu kaynaşma asla ben yapamaz, asla bensiz de yapılamaz. Ben, Sen'le temas halinde tamamlanırım: Ben olarak Sen diyebilirim. Bütün gerçek yaşam buluşmadır. [...] Tin, insani tezahürü içinde, insanın kendi Sen'ine cevabıdır. İnsan çeşitli diller konuşur –sözel dil, sanat dili, eylem dili– ama tin birdir, gizemin dibinden belirip çıkan, gizemin bağrından seslenen Sen'e cevaptır" (Martin Buber).
Sayfa 828 - pdfKitabı okudu
Resim