"Çok şaşkınım aslında, ne var ki insan, tıpkı bana nasip olduğu gibi otuz yıl bu dünyada bulunup tek başına hayat mücadelesi vermek zorunda kalınca sürprizler karşısında nasır tutuyor ve pek canını sıkmıyor."
O dönemde kimilerine göre Şah yapması gerekenleri yapmayarak halkı bir sefaletin içine sürüklemiş, başta Amerika olmak üzere dış güçlerin ülkenin iç işlerine karışmalarına izin vermiş. Ülkede insanlar yoksulluktan kırılırken kendisi her geçen gün daha da büyüyen bir lüks ve zenginlik içinde yaşamış. Kendisini eleştiren aydınlar her türlü işkenceyi görmüş, ülkenin dört bir yanına korku salmış ve sansür her geçen gün artmış. Kimilerine göre ise Şah son derece mazbut bir yaşantı içinde, lüksten uzak yaşamış, halkı için hep en iyisini yapmaya uğraşmış.