"Hep aynı saatte gelsen daha iyi olur," dedi tilki, "sözgelimi öğleden sonra saat dörtte gelecek olsan ben saat üçte mutlu olmaya başlarım. Her geçen dakika mutluluğum artar. Saat dört dedi mi meraktan yerimde duramaz olurum. Mutluluğumun armağanını veririm sana."
Sen ne kadar kaçsan da,ıskalasan da, görmezden de gelsen, kafanı kuma gömsen,kalbine kilit de vursan,hayatın sana diyeceği varsa,sinsi sinsi bekliyor sırasını, yıllarca. Öyle sabırlı,öyle fil hafızalı,öyle unutmuyor hayat! Sen sabaha kadar unuttum diye sağalt ruhunu,gömdüm san. Defter kapanmayınca kapanmıyor!