şöyle diyor Picasso: "İnsanlar, görünüşün aksine resimden, heykel ve şiirden gittikçe uzaklaşmaktadırlar. Günümüz insanlarının akılları fikirleri makinede, bilim buluşlarında, servette, tabiat kuvvetlerini elde etmekte... Artık sanatı, öteki asırlarda olduğu gibi, hayatî bir ihtiyaç, mânevî bir gerek saymıyorlar. Çoğu, sanatı henüz meslek olarak yürütmekte, onunla meşgul olmaktalar, ama bunun gerçek sanatla bir ilgisi yok... Aydınlar ve halkın çoğunluğu ise, sanat için artık içten ve sıcak bir ilgi duymamaktadır. Onu nihayet bir eğlence, bir vakit geçirme, bir süs saymaktadır... Halk artık sanatta bir teselli, bir heyecan aramıyor. Fakat ince zevk sahipleri, zenginler, aylaklar, cevher araştırıcılar; yeni, garip, orijinal, olmayacak şeyler, kepazelikler ararlar. Ben daha başlangıçta bu efendileri, eleştiricileri aklıma gelen türlü tuhaflıklarla memnun ettim. Bunlar ne kadar az anlıyor, kavrıyorlarsa, o kadar hayran kalıyorlardır... Ben bu sayede çabucak meşhur oldum. Bir ressam için şöhret demek, satış, kazanç, servet demektir. Şimdi bildiğiniz gibi meşhur ve zenginim, ama kendimle yalnız ve başbaşa kalınca, kelimenin eski ve yüksek anlamıyla, kendimi bir sanatçı saymıyorum. Giotto ve Tisyano, Goya ve Rembrandt gerçekten ressamdılar. Ben ise zamanını anlamış, hemcinslerinin aptallığını, hiçliğini, boşluğunu, oburluğunu elinden geldiği kadar sömürmüş bir oyuncuyum!.."