Shm

Shm
@goaway
@goaway·
·
sabitlendi
“ Her şey ben araya giremeden olup bitiyordu. Kaderim benim fikrim alınmadan yazılıyordu. Bazen içimden herkesin sözünü kesip, “Bir dakika, burada sanık kim? Sanık olmak önemli bir şey. Benim de söyleyeceklerim var!” demek geliyordu. Ama şöyle bir düşününce, söyleyecek bir şeyim yoktu aslında. Kaldı ki kimsenin insanları meşgul etmekten uzun süreli bir çıkar elde edemeyeceğini kabul etmem gerek.”
Sayfa 90·Kitabı okudu
Edebiyat
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?

Shm

, bir kitap okudu
Puan vermedi·104 syf.·
53 günde okudu
·
2021 12. kitabı
Stefan Zweig
8.1/10 · 279,5bin okunma
Friedrich Nietzsche, evrimin insanla bittiğini inanmaz. Evrimin eksik olduğunu düşünür. İnsanların evrenine devam edip bir üst kademeye yani üst insana ulaşabileceğini söyler. Üst insan (ubermensch), kendisi insanın fiziksel değil zihinsel evrimin gerçekbileceğini savunur. Ve zihinsel evrimini tamamlayanlara da üstinsan der. Üstinsan’ın özellikleri ise, Üstinsan, 1- kendi yolundan gider. 2- acı çekmekten çekinmez. 3- bencildir. 4- tehlikeli yaşar. 5- sadece bu dünyaya odaklanır. “ İddia ederim ki, benim üstinsan dediğime siz şeytan diyeceksiniz.” Friedrich Nietzsche
Felsefe-Düşünce
Bir tek iyimserler intihar eder. Artık iyimser olamayan iyimserler Diğerlerinin hiçbir yaşama nedenleri olmadığına göre niçin bir ölme nedenleri olsun ki? Emil Michel Cioran
Alıntı