İnsanların kişilikleri ve yaşam ritimleri tümüyle farklıdır. Gez ginler, gittikleri yerlerde yaşayan insanların kültürüne, değer lenne, inançlarına, fikirlerine ve kişiliklerine saygı göstermek zorundadır. Onlara tepeden bakmamalı, hor görmemeli ve ya dirgamamalıdır. Çünkü onların yanında garip duran kendisi dir. Eğer insanları yargılarsanız özgür olamazsınız! Fikirleriniz uyuşmasa bile onları anlamaya çalışın, dinleyin, sevin, yaratın, paylaşın, şans ve ilham verin. Nereye giderseniz gidin, kendi nize dönmek üzere yola çıkarsınız. Ya kendinize dönersiniz ya da yolunuzu kaybeder daha büyük bir çıkmaza girersiniz. Yolu kaybetmemenin tek yolu, ruha dokunmaktır; kendinizin, insanların ve tabiatın ruhuna...