Rüyamda hiçbir şey görürdüm. Hiçbir şeyi. Hiçbir şey kadar güzel şey var mı? Varsa ver bir lokma. Şu saatte. Hiçbir şey ölüm kadar güzeldir
Alıntı
İyi mi geceler?
Seni düşünmek güzel şey, Ümitli şey. Dünyanın en güzel sesinden En güzel şarkıyı dinlemek gibi bir şey.
Şiir
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Gel, oraya gidelim seninle Özlediğim şarkıları söyle bana Sevdiğim şeyleri anlat Bir bir unutalım ikimizden başka ne varsa Güneş yükselince denizlerimde yıkan Gel, sokul kollarıma yağmur yağarsa Ağaçlar senin için açmış en güzel çiçeklerini Dinle, dalgalar bir eski şarkıyı söylüyor sevdiğin Duyuyor musun her yerde buram buram İşte o yaşamak dediğin Sözünden çıkmayan bir zaman, işte İşte şehirleri aratmayan Kuşlar, ağaçlar, böcekler Ve her dakikası bir pırlanta saatlerin Başlayacak o seninle var olduğumuz yerde En doyulmazı saadetlerin Orada kapımız bütün güzelliklere açık Pencereler gel diyecek en bakir zamanlara Sinecek kokun yavaş yavaş Denizlere, bahçelere, ormanlara Seninle bir ülke kuracağız Sevgiden, mutluluktan, umuttan Orada Dilediğin zaman masmavi bir gece olacak Ve yine dilediğin zaman Bütün geceler gündüz gibi Seninle çağlar boyu yaşayacağız orada İki ölümsüz gibi
Sayfa 268·Kitabı okuyor
Şiir
Biliyorum Nastyenka, biliyorum! -diye bağırdım, artık duygularımı gemleyemiyordum.- Daha fazlasını da biliyorum: En güzel yıllarımı heba etmişim! Artık bunun farkındayım ve fark etmiş olmaktan acı duyuyorum,
Benim bir suyum vardı akıyordu Bir toprağı yeşertip akıyordu Bir yerlerde birikmeden akıyordu Öyle sakin öyle ince öyle güvende akıyordu Yine akıyor ama yanıldım Yine akıyor ama otlar cılız Güneşler soluk günlerde aksak gibi Bir avuntu buldum avunuyorum Katlandıkça arınıyorum Katlanmanın tadında acısında arınıyorum Bir yerlerim temize çıkıyor sanki öyle güzel Kara kara geceler abandıkça üstüme Arapkanlı duygular abandıkça Öksüzoğlan balıkları gibi kuytulara kaçıyorum Akçaburgaz yalnızlığıma sarınıyorum
Şiir
Bana sonra o uzak resimleri anlat Göl kıyılarında Kavruk bozkırlara yağmur yağmasını Seni birden sıcaklığından ayırmak Sıcaklığında tanımak birden seni Balkonlu geceler olur değil mi Islıklar olur değil mi Senin yokluğun olmaz değil mi Seni bulduğum Tanrıdandır ona şükür Hep en iyi bugündü diyorum Hep öyle diyorum hep Hep öyle Hep
Şiir