Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Lucian'ın tasviriyle Diyojenden dinliyoruz:
"Konuşmalarında saldırgan olmalısın, hatta bir köpek gibi hırlamalısın. Somurtmalısın ve yüz ifadenle uyumlu bir yürüyüşün olmalı. Diyeceğim o ki her şeyin vahşi ve hayvani olmalı. Bütün mütevazılığı, efendiliği bir kenara bırakmalısın. Uyumlu olmaya çalışmamalısın. Yüzün asla kızarmamalı, utanmamalısın. En kala balık yerleri seç ve oraya gidip tek başına kal, kimseyle konuşma. Kimsenin sana yaklaşmasına izin verme. Gücünü baltalamalarına izin verme. Pek çok kişinin kendi özelinde bile yapamayacağı, çok cesurca şeyleri herkesin önünde yap. Şehvet duygularını tatmin edecek en absürd yolları seç. Eğer istersen bir ahtapot ya da mürek kepbalığını çiğ çiğ ye ve öl ( Bunun Diyojen'in ölüm sebebi olduğuna dair bir inanış vardır.). Sana vaat edebileceğimiz mutluluk budur."
dünyanın öngörülebilir olduğuna ve neden-sonuç gibi bilimsel bir hatta işlediğine inanırsak, her şeyin "apaçık" bir nedeni veya sebebi vardır. dolayısıyla da hayatın en zorlu meydan okumalarının ardından bir sebep olmalıdır.
Reklam
Her şeyin bir sebebi vardır. Elinden geleni yaptığın halde hiçbir şeyi değiştiremiyorsan, mutlaka kendin değişiyorsundur. Gönlün zenginleşiyordur. Sabrı öğreniyorsundur. Sevgi yoksunluğu çeken ve sana zarar veren insanlara bile gönlünü açabilecek kadar güveniyorsundur Yaradan'a. Çünkü emniyette olduğunu biliyorsundur. Korunduğunun, kollandığın farkındasındır.
Her şeyin bir sebebi vardır. Elinden geleni yaptığın halde hiçbir şeyi değiştiremiyorsan, mutlaka kendin değişiyorsundur. Gönlün zenginleşiyordur. Sabrı öğreniyorsundur. Sevgi yoksunluğu çeken ve sana zarar veren insanlara bile gönlünü açabilecek kadar güveniyorsundur Yaradan'a. Çünkü emniyette olduğunu biliyorsundur. Korunduğunun, kollandığının farkındasındır.
Sayfa 95 - DESTEK yayınlarıKitabı okudu
İnsan,Tanrı'nın ruhundan üfürülerek yaratılmış bir varlıktır ve Tanrı'nın bütün özelliklerini kendi bünyesinde barındırır insan.Tanrı "Ol!" der ve olur. O ister ve yapar.Yaratır,bozar ve sonra tekrar,yeniden çok daha başka formlarda meydana getirir onu.Güç,onu mutlak hakim yapar.Ancak mutlak güce sahip olmak zihinlerde olumsuzluk uyandırmasın.Kendi nefsimiz böyle bir güce sahip olmanın yanında güçten kaynaklı zayıflığı da beraberinde getireceğini söyler. Ancak bizim çok üstümüzdeki bir idrakten bahsettiğimizde böyle bir beklentiye girmenin boşuna olduğunu da görürüz.Her şeyin sevgi üzerine kurulu olduğu bir düzlemde amaç kötülük yapmak ya da yaratılana acı çektirmek olamaz.Karşılaştığımız güçlük ve kötülüklerin tek bir amacı vardır.Öğretmektir her bir acının sebebi.
Reklam
822 öğeden 541 ile 550 arasındakiler gösteriliyor.