Seyyid Tahâ Hazretleri'nin (k.s) müridi Gâvs-ı Hizân Seyyid Sıbğatulllah Arvâsi Hazretleri'ne (k.s) yazdığı mektuptan:
"İki şeyi muhafaza etmek lazımdır. Bunlar; dinin sahibine son derece bağlılık ve mürşidine ihlas ve muhabbet üzere olmak. Bu iki şey olunca, ne verilirse nimettir. Bu ikisi kuvvetli olup, başka bir şey verilmezse, hiç üzülmemelidir. Sonunda verilecektir. Eğer, Allah (c.c) korusun, bu iki şeyden birinde halel ve sakatlık olursa, bununla birlikte haller ve zevkler bulunsa da, bunları istidrac bilmeli, kendinin haraplığı görmelidir. Doğru yol budur. Allah’ü Teâlâ (c.c) muvaffak eylesin!”