Ya Rabbi! Yürekleri Âişe, bakışları Fatıma gibi olan ümmetin kızlarına, Hz. Hatice'nin cesaret, şuur ve metanetini ver, mahremiyet anlayışlarına da kadın sahabelerin mührünü vur ki modacıların ağlarından kurtulsunlar, onlara göre degil Kur'an'a göre örtünsünler.
Birileri dar pencerelerine hapsediyor meseleyi, Buhari ve Müslim'de geçiyor "Peygamberimiz Hz. Aişe validemiz ile 6 yaşında iken evlenmiş" vs. bu kısma girmeden ben meseleye farklı bir açıdan bakılması gerektiğine inanıyorum. Bu mesele üzerinden Allah'a, İslam'a, Peygamber'e, Müslüman'a nefretini kusmaktan başka
Reklam
Hanımlar! Eli-i Beytin annesi bile eşinden sıkıntı yaşa- mıştır. Hatta, Aişe annemiz (radıyallahu anha) bile, Resûlul- lah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) gibi bir eşi olmasına rağmen kıskançlığından çok zor günler geçirmiştir. Siz mi sıkıntı ya- şamayacaksınız?
Muhammed'in çok karısı var. 1, 2, 3, 4, 5 ... Böyle gidiyor. Yaşlanmış olan Sevde Bint Zem'a'nın dışında hepsi genç, hepsi güzel. Ve hepsi de cinsel istekli. "Adalet" olsun diye, Muhammed'in bunlarla cinsel birleşmesi "sıra"ya konmuştur. Sevde’nin dışında kimse, sırasını başkasına kaptırmak istemiyor. İşte bu böyleyken, "ayet" geliyor; durumu değiştiriyor: Ahzâb Suresi’nin 51. ayeti. Ve şu anlamdaki sözle başlıyor: - "(Ey Muhammedi) Onlardan (yani karılarından) dilediğini geriye bırakır, dilediğini öne alabilirsin..." Ne demek bu? Hadis ve yorumlara göre şu demek: - "Ey Muhammedi Artık nöbet, sıra zorunlu değil senin için. Nöbeti, sırası gelse bile, dilediğin karınla cinsel birleşmeyi erteleyebilir, ondan önce dilediğin karınla yatabilirsin. Sözün özü: - Kur’an'ın "Efendi Tanrı"sı (Rabb), Muhammed'in, karılarıyla olan "cinsel ilişki düzeni"ndeki işini kolaylaştırıyor. İlişkiyi "sıraya koyma (nöbet)" zorunluğunu kaldırıyor. "Hevâ"sının seçiminde özgür olsun diye onu serbest bırakıyor. "Hangi karınla ne zaman yatmak istersen, özgürsün, yatabilirsin!" diyor. İşte bunun üzerine, Âişe dayanamayıp o sözü söylüyor: - "Bakıyorum da, senin Efendi Tanrı'n (Rabb), yalnızca senin şeyinin keyfini (hevâm) yerine getirmek için koşuyor."
Hz. Aişe şöyle anlatır: "Hz.Peygamber bir koyun kestiğinde Hatice'nin arkadaşlarına gönderilmesini emir buyururdu. Bir gün bu durumu kendisine söylediğimde " Ben onun sevdiklerini de seviyorum " cevabını verdi.
Sayfa 119Kitabı okudu
Allah Rasulünün Hazreti Aişe anamızla evliliğine -Annesi karşı çıkmıyor -Babası karşı çıkmıyor -Kardeşi karşı çıkmıyor -Kendisi karşı çıkmıyor -Hz. Peygamber'in azılı düşmanları ve Mekke toplumu karşı çıkmıyor -Hz. Aişe kendisi son nefesine kadar mutlu, memnun. Zerre şikayeti yok -Hz. Peygamber'in vefatından sonra da evlenmiyor. -Geçmişinden hasret ve özlemle bahsediyor. Fakat gel gör ki 1450 sene sonra gelmiş kâfirler pislik karıştırıyor! Ulan size ne?! Ne acayip bir ahlaksızlık türü bu?
Sadık Tanrıkulu
Sadık Tanrıkulu
Reklam
1.000 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.