Öteki insanlarla aramda daimi, derin bir uyuşmazlık
olduğunu hissetmemin nedeni, sanırım onların çoğunun
duyarlıklarıyla düşünmesi, benimse düşüncelerimle
hissetmem.
Gestalt Terapi’nin kökleri hümanist psikolojiye dayanır ve şu anı odak alarak insanlara yardım etmeye, çevrelerindeki tüm olasılıkları görmelerini sağlamaya çalışır. Perls'ün şu sözü ile konunun ana fikrini anlayabiliriz ; ''Şu anda olmak, dikkatimizi ve bilincimizi birleştirmektir.''
GESTALT DUASI
“Ben kendi işime, sen de kendi işine bakıyorsun,
Senin beklentilerini karşılamak için bu dünyaya gelmedim,
Ve sen de benim beklentilerimi karşılamak için burada değilsin.
Sen sensin, ben de ben. Olur da birbirimizi bulursak, çok güzel olur.
Ama olmazsa, elimizden gelen bir şey yok.”
– Fritz Perls
Samimiyetle, sabırla akıl yürüterek teoriler kursak ve bunu yalnızca, hemen çürütmek üzere yapsak – edimlerimizi, onları mahkum eden kuramlarla doğrulasak–, hayatta kendimize bir yol çizsek, sonra da o yolun tam tersine gitsek.Yapılmadık şey bırakmasak, olmadığımız, olduğumuzu iddia etmediğimiz, başkalarının olduğumuzu hayal etmesini de istemediğimiz bir şeyin bütün hallerini kuşansak.