"Demokrasi bir teamül rejimidir... 3. Dünya ülkelerinde demokrasi olmuyor, olmaz da... Çünkü demokrasiyi doğuran şartlar vardır. Meselâ dünyanın hiçbir yerinde Batı'daki kadar fert hürriyeti karşısında bu kadar tedirginlik yoktur. Çünkü dünyanın hiçbir yerinde de insanlar Batı'daki kadar çile çekmemiştir... (...) Ama hiçbir rejim de kendisini yıkıcı hiçbir şeye müsaade etmez... Ölçü budur..."
Bu cümleler, Ak-Doğuş adlı bir İslâmî grubun "Kumandanı" Salih Mirzabeyoğlu'na ait. Kanunî bir yayın organına da sahip olan Ak-Doğuş'cular, şeriat düzenini getirmek için silahlı mücadele gerektiği fikrini savunuyorlar. Ve komutanları Mirzabeyoğlu da, Nokta'nın "Seçim yoluyla demokratik kanallardan geçerek iktidara gelmek mümkün değil mi?" sorusuna yukarıdaki cevabı veriyor...
Hafta içinde yapılan bir dizi operasyon sonucu silâhlı sağ terör ve şeriat örgütleri, kamuoyunun odak noktası hâline gelmişti. Bu hafta Nokta'nın kapak sayfalarında yer alan Ak-Doğuş grubu da, şeriat düzenini getirmek için silahlı mücadelenin şart olduğunu vurguluyorlar ama şimdilik hiçbir silahlı eyleme karışmadıklarını söylüyorlar. Mirzabeyoğlu ve grubun liderlerinin görüşlerine sayfalarımızda yer verirken "gizli bir terör örgütünü ortaya çıkarmak veya afişe etmek" mantığıyla hareket etmedik. Amacımız, İslâmî devleti silâhlı mücadele yoluyla kurmaktan başka bir çare görmeyen bir grubun düşünce tarzını, bakış açısını ve bunların nasıl insanlar olduğunu kamuoyuna aktarmaktı.
__Silâha ve teröre her zaman karşı çıkan, tam demokrasiyi savunan ve bu kelimenin kapsadığı her düşüncenin açıkça sergilenmesi gerektiğine, hatta ister sağ, ister sol amaçlı olsun, silahlı mücadele felsefesindekilerin bile ifâde özgürlüğüne inanan biz NOKTA çalışanları için Ak-Doğuş grubunun düşüncelerini kamuoyuna
Sayfa 536 - Ağustos 1994, “NOKTAYI GÖRDÜNÜZ MÜ?”, Vâridât: Noktalamalar, İbda Yay.