Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Değersiz Hissedenler
"Kendinizi başka birisinin düşüncelerine göre incelemeye çalışırsanız hep ikinci el bir insan olarak kalırsınız.."
Bu hayatta her şeyiyle güvenebildiğiniz en az bir kişi olmalı. Yoksa kendinizi hep yalnız hissedersiniz. İnsanların çoğu yalnızdır o yüzden. Yapayalnız. Yaşananlar kelepir bir hayatın ikinci el versiyonu gibidir. Yaptığınız hiçbir şey size ait değildir, benliğinize, özünüze. Hayatınız, tümü ile güvensiz bir ortam mecburen size yaptırdıklarından ibarettir.
Reklam
Cum'a'nın Hayr'ı Bereketi üzerimize olsun.
Bir kulun Rabbi huzûrunda iki duruşu vardır. Birincisi namazda, İkincisi ise kıyâmet gününde. İkinci duruş da kurtuluşu, birinci duruşunu ne kadar güzel yaptığına bağlıdır. Kayyim el-Cevziyye رحمۃالله
" Din ve siyasette, insanların inançları ve görüşleri, akıl süzgecinden geçmemiş ikinci el döküntülerdir. "
Sayfa 20
Bartu Sarca'nın güncesinden... 16.07.2021 Bugün minicik bir bebek dünyaya geldi; biz kocamın adamların arasında o, o kadar küçüktü ki, benim elim bile ondan daha büyüktü. Nasıl sevilirdi ki el kadar bebek? Tarifi yoktu. İ̶k̶i̶n̶c̶i̶ ̶S̶o̶k̶a̶k̶ ̶N̶ö̶b̶e̶t̶ç̶i̶s̶i̶,̶ ̶B̶a̶r̶t̶u̶ ̶S̶a̶r̶c̶a̶ ̶ "Yalnızca Bartu" 23
Bartu Sarca'nın güncesinden... 16.07.2021 Bugün minicik bir bebek dünyaya geldi; biz kocamın adamların arasında o, o kadar küçüktü ki, benim elim bile ondan daha büyüktü. Nasıl sevilirdi ki el kadar bebek? Tarifi yoktu. İ̶k̶i̶n̶c̶i̶ ̶S̶o̶k̶a̶k̶ ̶N̶ö̶b̶e̶t̶ç̶i̶s̶i̶,̶ ̶B̶a̶r̶t̶u̶ ̶S̶a̶r̶c̶a̶ ̶ "Yalnızca Bartu" 23
Reklam
İkinci Dünya Savaşı 76 yıl önce bitti. Eskilerin deyimiyle, "bad-ı harab el Basra" denemez, doğrusu nice Basraların harab olması pahasına bitti ve yeni bir dünya doğdu. Savaşın getirdiği sıkıntıların bitimi için bu 76 yıl sözünü kullanmak da doğru değildir. İnsanların çektiği sıkıntı ve uğradıkları yıkım daha yıllarca devam etti. Ailelerin parçalanmışlığı, vatansız kalanların sürünmesi halen sürüp gidiyor. Leningrad savunmasında açlık çeken çocuklar, savaş biter bitmez karınlarını doyurabilmiş değildi. Yıllarca sütü ölçüyle içtiler, yumurtayı görmeden büyüyenler çoğunluktaydı. Stalingrad, Kiev, Harkov, Varşova'da Alman işgalcilerin sokaktan toplayıp Almanya'daki kamplara, fabrikalara ostarbeiterin olarak sürdükleri anaların çoğu, bir daha geride bıraktıkları çocuklarını göremediler. İkinci Dünya Savaşı, cephede öldürdüklerinden çok, geride yaşayan ölüler bıraktı.
Sayfa 186Kitabı okudu
195 syf.
·
Puan vermedi
·
5 günde okudu
cehaletin kokusu
Bu kitap toplumsal gerçekliğin en iyi örneklerinden biri. Okurken o zamandan bu zamana çokta bir şeyin değişmediğini görüyoruz.kısaca biraz kitaptan bahsedeyim; köylülerin gözünde öğretmenin saygın bir yere sahip olamadığına dair bakış açısını gösteriyor.çünkü onlara öğretmen gavur işi geliyor, öğrettikleri de gavur icadı. Pek istemiyorlar, o
Bizim Köy
Bizim KöyMahmut Makal · Literatür Yayıncılık Dağıtım · 20181,206 okunma
Saray himayesi olmadan huzurlu bir biçimde yaşayan bağımsız, varlıklı biri olan el-Fârâbî önde gelen öğretmenleri araştırarak ve Bizans’a kadar giderek kozmopolit ağdan elde edebileceği her şeyi toplamaya girişmiştir. İslama aktarılan fikir birikimini temsil eder. Mevcut tüm Yunanca eserleri taramış ve Bağdat mütercimlerinin temel ilgi alanı olan bütün doğa bilimlerini sıralayarak her şeyi yeni-Platoncu bir yayılım hiyerarşisinde sistemleştirmiştir. El-Fârâbî’nin en orijinal çalışması Platon’un Devlet’ini İslami koşullara uyarlamasıdır: İslamın lideri olan Peygamber gerçek filozof-kraldır; evrenin Mutlak Bir’den genişleyerek ve yayılarak meydana gelmesi (türüm) gibi, politik hiyerarşinin ardışık dereceleri, politik liderden yayılır. El-Fârâbî, Peygamber’den sonra liderliğin, nitelikleri ve güçleri daha düşük olan ikinci dereceden bir varlığa devredildiğini ima eder. El-Fârâbî’nin formülasyonunun belirsizliği, belki de tüm hizipleri kucaklama isteğinin bir ifadesidir; “ikinci lider” eşit ölçüde halife, ulema veya hatta Şii İmam olabilir. El-Fârâbî’nin ayırıcı özelliği, politik ihtiyatı ve teolojik tartışmalardan uzak durmasıdır. Yeni-Platonculuğu, bilimlerin natüralizmini, güvenli bir biçimde destekleyebileceği İslamın en soyut ve genel formuyla birleştiren bir akıl dinidir.
Sayfa 490Kitabı okudu
— Neden ikinci el kitapları seviyorsun? "Yaşanmışlıkları yüzünden. Başkalarına ait izler bulmayı seviyorum. Notlar, telefon numaraları, sayfaların içinde unutulmuş bir iki şey. Onların hikayelerini, kimlere ait olduğunu düşünmeyi çok seviyorum. Yeni hayatlar yaratıyorum kafamda… Düşlerimd
1.000 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.