İnsan, varolduğu günden bu yana sürekli olarak, içinde yaşadığı dünyayı ve evreni tanımaya ve anlamaya çalışmış, ancak bu çabası içinde en az tanıyabildiği varlık yine kendisi olmuştur.
Okuyup sorgulayan insanlarla okumayanların ayrımı çok keskin. Bu ayrım o kadar yoruyor ki, her gün beni anlamayacağını ve dinleseler de sorgulamayacaklarını düşündüğüm insanların arasından geçtiğimi biliyorum.