İlk İslâm filozofu kabul edilen Kindi, Aristoteles'in cisim, hareket ve zamanın ayrılmazlığına dayanan öğretisini kabul etmekle beraber zamanın ezeli ve ebedi olduğu hususunda ona karşı çıkar. Kindi'ye göre İslamî naslarda da vazedildiği üzere ezeli ve ebedi olmayıp başı ve sonu olan bir niceliktir.
Düşünce Tarihi
Neden Felsefe Okumalıyız ¿¿ İlkel insandan günümüz modern insanına geçen süreçte ilerlemenin dinamiği hiç şüphesiz felsefedir. Merak eden insan gözlem yapmaya başlar, bunun sonucunda da sorgulama baş gösterir. İşte bu sorgulama felsefenin yeşermesine imkan tanır. . Aristotales’in Metafizik kitabında bahsettiği gibi  “insan doğal olarak bilmeye
Reklam
208 syf.
·
Puan vermedi
Spoi içerebilir! • “Türk Milleti daha dindar olmalıdır, yani bütün sadeliği ile dindar olmalıdır demek istiyorum. Dinime, bizzat hakikate nasıl inanıyorsam, buna da öyle inanıyorum." Mustafa Kemal Atatürk s. 43 Atatürk, dinsiz değildir. Bu kitapta kanıtıdır. Hani cami yaptıran bizim milletimize göre din adamı ya, Atatürk cami
Atatürk Din Düşmanı Değildi
Atatürk Din Düşmanı DeğildiAli Kuzu · Paraf Yayınları · 201367 okunma
Doğu ile Batı ayrımının dayanağı ne olmalıdır? Kur'an, Doğu medeniyetinin; Tevrat ve İncil, Batı medeniyetinin dayandığı kitaplardır, demek doğru olur mu? Yoksa iki medeniyet arasındaki farkı kültüre, kafa yapısına, bu kültür ve kafa yapısının teşkilatlandırdığı toplum biçimlerine mi dayandıracağız? Uzun teorik tahlillere kapı açan sorular
Sayfa 103 - TİYO Yayınları, 10. Baskı: Eylül 2019Kitabı okudu
168 syf.
·
Puan vermedi
Monad.. Leibniz'in monadi felsefe terminolojisinde sanırım arkenin yerini almaktadır. Kant felsefesinde ise numen olarak ele alınabilir kanaatimce. Monad doğal yapı taşı olan ana nedendir. Çevremizde gördüğümüz her şey esas itibari ile monadlardan oluşmaktadır. Monadların bileşik oluşturması ise şeyleri ve fenomenleri oluşturur. Monad
Monadoloji
MonadolojiGottfried Leibniz · İş Bankası Kültür Yayınları · 2019330 okunma
Fıkıh şeriat mıdır?
Üzülerek söylüyorum ki, on bir asırdır mezheplerin kuruluşundan beri, fıkıh şeriat sayılarak Kur'an'a eş tutulmuş, Kur'an değişmeyeceğine göre fıkıh da değişmez olarak kabul edilmiş ve bu kabul hâlâ devam etmektedir. Bütün İslam dünyasının problemi budur. İslam dünyası fıkhı aşıp, onun çemberini kırıp Kur'an'a gidememiştir. İslam dünyasının problemi fıkıh sorunudur. Fıkhı şeriat olmaktan çıkarmak ve Kur'an'a eşit olmaktan düşürmek şarttır ve kurtuluş yolu fıkıh ile şeriat arasını ayırmaktır. Bunu yapmak usule ve Kur'an felsefesine daha uygun ve daha meşrudur.
Sayfa 91 - Destek Yayınları
Reklam
606 öğeden 241 ile 250 arasındakiler gösteriliyor.