Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Ebrar 2126
Ebruar kavramını veya Ebruarı bunların nasıl kimseler olduklarını el alacağız, konuşmaya çalışacağız Ebruar her ne kadar Türkçe'ye bir isim olarak geçmişse de aslında Arapça eril bir çoğul yani Ebruar iyiler demek Bu kekili bunun Ber veya Ber ayette geçtiği üzere Cenab-ı Hak Hz. Yahya için o Ber ile bir valideyhi Olem yakın Cebber'in
Mesafe iyidir. Mesafeni koru. En yakınlarının sendeki değerini bilmelerini de sağlar bu... Diğerleri ile yakınlarının aralarındaki gizli çizgiyi çeker. Sınırları sağlar. Sınırları koru. Bırak diğerleri seni kazanmak için çaba sarf etmeleri gerektiğini anlasınlar. Zarif ol, senin gibi olmayanlar olacak; ne kötülük yapmayı denerlerse denesinler zarafetinin altında ezilsinler öyleleri. Sen kendi çizginden sakın çıkma. Çizgi düz. Dönemeç yok. Yolun belli. İyi ol, yumuşak kal, merhametten vazgeçme. Sana baktıklarında iyiliği hatırlasınlar. Gülümse. Daima. içten. Seni hatırladıkları son fotoğrafta mutluluğu hatırlasınlar. Yegane amacın bu olsun. Gözlerinle konuş, göz temasını kesme. Bakmak ve görmek arasındaki farkı bil. Öyle anlamlı bak ki, seni düşündüklerinde en çok gözlerini hatırlasınlar. İnsanları dinle. Bu dönemde az rastlanılan bir şey bu... Kıymetli olduklarını onlara hatırlat. Kendini seven birine bencil diyemememizin sebebi budur işte. Senin kendine verdiğin değerin paylaşılabilir olduğunu onlara verdiğin kıymetten anlasınlar.
Reklam
15. Yûsuf'u götürüp kuyunun dibine bırakmaya karar verdikleri zaman biz de ona, "Andolsun, (senin Yûsuf olduğunun) farkında değillerken onların bu işlerini sen kendilerine haber vereceksin" diye vahyettik. 16. (Yûsuf'u kuyuya bırakıp) akşamleyin ağlayarak babalarına geldiler. 17. "Ey babamız! Biz yarışa girmiştik.
Bir varlığa yapılacak en büyük kötülük bu dünyada Ortadoğu-Türkiye ya da Afrika bölgesinde ona can vermektir. Çünkü bu varlıkların bu topraklarda hiçbir geleceği olmayacak aksine hayat şartları BOK GİBİ olduğu için adam öldürüp tecavüz edip hırsızlık yapacaklardır ve sonra bu zavallıları siktiğimin devletleri hapise atacaktır. İşte budur adalet sistemi! Büyük hırsızlar devletlerin başına geçerler ve millet onları alkışlar; küçük hırsızlar ise vekil ya da zengin olmadıkları için yıllarca hapis yerler..
Hayır ve Şer
İkilik ile dualizm arasında bir fark var. İkiliği kabul etmek ile ikiciliğe, dualizme, savrulmak arasında çok önemli bir fark var. İslam düşünce geleneği ikiliğin hakikatini kabul eder. Zahir, batın, gece, gündüz, akır, kalp, sıcak, soğuk. Ama dualizm, bu iki hakikati eşit varlık seviyesine getirerek, bunların sürekli bir kavga, yahut bir tahakküm ilişkisi içerisinde olduğunu iddia eder. Tevhid halbuki ikilikleri aşarak tek varlığa, vahdete ulaşmaktır. Dolayısıyla sıcağın, soğuğun ötesinde dengeye ulaşmaktır. Gecenin gündüzün ötesinde gündüze ulaşmaktır. Demek ki güne ulaşmaktır. Hakikate ulaşmaktır. İyilik, kötülük vardır, iyi de vardır, kötü de vardır ama nihaye olarak amaç iyiye gitmektir. Çünkü iyi ve kötü ontolojik olarak aynı statüde değildir. Kötülük iyiliğin olmadığı yerde ortaya çıkan harizi bir durumdur. Çünkü eşyağının tabiatı ibahadır. Aslında eşyağı iyidir, güzeldir. İbaha yani mühayyer, mübah, yani nötür bugünkü tabire, tarafsızdır. Onu sizin nasıl kullandığınıza göre şekillendir. Hani meşhur işte bıçak misali gibi, işte bıçağılırsınız, ekmeği kesersiniz, güzel bir işe yarar. Gider bir insanı bıçaklarsınız, kötü bir işe yarar. Kötürleştirilmiş olursa, onu kötüleştiren sizin amelinizin niyetidir. Amelinizin seyridir, zatında kötü değildir o. Mübah'dan kasıt budur. Eşyağının asla ibahadır, ilkesinin temel felsefesi bu. Şimdi ikilik var, ikilikler var çünkü eşyağı zıddıyla kaynaklı.
Oysa ben armağan edenim: armağan vermeyi severim dostlara, bir dost olarak. Oysa yabancılar ve zavallılar benim ağacımdaki meyveleri kendi elleriyle toplasınlar: böylesi daha az utandırır. Ama dilencileri tamamen ortadan kaldırmalı! Sahiden, insan onlara bir şey verince de kızıyor kendine, vermeyince de. Günahkârlar ve kötü vicdanlılar da böyle! İnanın bana dostlarm: vicdan yarası yaralamayı öğretir insana. Ama en kötüsü de küçük düşüncelerdir. Sahiden, küçük düşünmektense, kötülük yap daha iyi! Gerçi diyorsunuz ki: "Küçük kötülüklerden aldığımız zevk başka büyük kötülükler yapmaktan alıkoyuyor bizi." Ama insan bu konuda kendini alıkoymak istememeli. Bir çıban gibidir kötü eylem: kaşınır, sızlar ve patlar - dürüst konuşur. "Bak, hastalığım ben" - böyle konuşur kötü eylem; budur onun dürüstlüğü Oysa küçük düşünce mantar gibidir: sürünür ve büzülür ve hiçbir yerde olmak istemez -tüm beden küçük mantarlar yüzünden çürüyüp pörsüyene dek. Bense içine şeytan girmiş olanın kulağına fısıldarım şu sözu: "En iyisi büyüt şeytanını! Senin için de var işte büyüklüğün bir yolu!" Ah kardeşlerim! Herkes hakkında biraz. fazla şey biliriz! Ve kimileri saydamlaşırlar da karşımızda, yine de geçemeyiz? ya içlerinden. Zordur insanlara yaşamak, çünkü öyle zordur ki susmasını bilmek.”:::!!!
Böyle Söyledi Zerdüşt
Böyle Söyledi Zerdüşt
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
Sayfa 84
Reklam
250 YAŞINDA VAMPİR AUGUSTO PINOCHET
Tino Rossi, Les pecherus de perles youtube.com/watch?v=3OP9yKv... Döşemeleri sökülmüş, çürümüş, dökülmüş bu eski malikanenin her bir yeri vampirlerle dolu. Baş vampirin yanında Bolşevik İhtilali’nin ardından sürülmüş bir Beyaz Rus uşak, bir rahibe ve beş evlat var, General Augusto Pinochet’nin beş veledi. Bu beş evlat, burada, bu
Sosyal medyalarda görmüşsünüzdür, bir adam kediyi alıyor tekmelerle ve ayaklarının altında ezerek öldürüyor. Aslında bunu bir insan yapmıyor. İnsan çift yönlüdür, nurani ve şeytani. Bunu işte diğer yönü olan şeytani tarafı yapıyor. Şeytanın tek gözünü kör olması sembolü bunu anlatır. Bu sembolü dünyanın her yerine yayarlar, üçgen bir piramit ve piramidin tepesinde her şeye hakim olmak isteyen tek bir göz. Hayır iyilik, vicdani, ya da nurani tarafı görebilecek algı gözü tamamen kapalıdır. O sadece kötülük ve şerri göz ile bakabilir. İşte, yeryüzünde bütün kötülük ve katliamların tek sebebi budur..
Genel Kültür, İdealizm, Materyalizm…
_Evrimsel Psikoloji_ _Beynimiz evrimleşiyor. Artık, mağara adamları gibi kadınların başına vurup saçlarından sürüklemek yerine kulaklarına güzel saçmalıklar, boş şeyler fısıldıyoruz. Çağ’a uyum sağlayamayan medeniyetsizler ise doğal seçilimle elenmeye başlıyor. _Evrimsel psikoloji, insanın sinir sisteminin doğurduğu davranışların evrimsel
âna soruyorsan demek ki bencesini soruyorsun. öyleyse asla güzel cümleler sarf etmeden, hem güzel neye denir ki zaten, öyle iki yüzlü öyle orospu çocuğu olmadan yani, dümdüz başlanır bana kalırsa. bir yazım var çok eskilerde, siz bilmezsiniz, şey demiştim aşağı yukarı; birinden siktir olup giderken onun üstünü örtüşün, onu öpüşün senin gidiyor
479 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.