Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Yeni Bir Annelik Makamı Daha
Oğlum uykuya daldıktan, nefesi derinleştikten, tatlı karnı ağır ağır bir şişip bir indikten sonra, kolumu üzerinden usulca sıyırıp doğruldum, kalktım. Gıcırdamasın diye usta bir kıvraklıkla çabucak açtım kapıyı, dilini yavaşça yerine oturttum çıktıktan sonra. Salonun solda kalan duvarına yaslanmış yeşil çantanın içinde, ertesi günkü ders programına göre akşamdan hazırlanmış defterler, özenle yapılmış ödevler… Yemek masanın altında silgi tozları, kırılmış uçlar, yere düşüp içi dağılmış bir kalemtraş… Sandalyede kareli bir defterin yırtılmış sağ üst köşesi, belki sol alt. Ev yine, insanın saklandığını sandığı her şeyle hınca hınç dolu. Bir çanta bir sırta nasıl bu kadar yakışır, yavrum koca oğlan oldu. Çeke çeke sürüyerek bir umudun zeminine muhakkak oturttuğumuz ne kadar kadar beyhude çaba varsa, bir sigara yakıp uzun uzun düşünmek için mutfağa doğru yürüdüm. Annelik bunun içindir, unutmamalı, belki tek başına kadınlık bunun için. Usul adımlarla vardığım mutfak kapısının eşiğinde, antre duvarına kısmen boyasa da öteye güç getiremeyen zayıf bir ışık… Altında, çoktan uyudugunu sandığım ANNEM… Kalbini yanımızdan usulca sıyırıp kalkmış meğer, öylece oturup her şeyi başa sarıyor. Ses etmeden bakarken bir süre, beni de bir ANNEnin doğurduğunu hatırladım. Döndüm, sıramı bugün ona verdim. Bir eve iki ANNE fazla geliyor, bunu en iyi ben bilirim.
Sayfa 48 - KüsüratKitabı okudu
Kabil’de kız doğmakla Oslo’da kız doğmak aynı anlamı taşımıyor, kadınlık aynı biçimde yaşanmıyor.
Reklam
Demek ki fikirler doğru yolu göstermekte ama toplum belli bir düzeye gelemeden fikirlerin hayata geçirilmesi mümkün olamamaktadır.
Sayfa 16 - 1. Basım: Aralık 2023 - Sia Kitap
Toprağa yerleşme ve toplum hayatında mülkiyetin öne geçmesi ile ayrışan toplumsal sınıflar ve çeşitlenen işbölümü, kadınların mülksüzleşmeleri, iktisadi güce sahip olamamaları, aile yaşamına da belli bir işbölümünün gelmesine yol açmakta, paranın ve varsa tapunun sahibi erkeği patron, kadını niteliksiz işçi haline getirmektedir. Evet, niteliksiz, çünkü kadının ev içi becerileri ne denli ustaca olsa da göze görünmez ve ataerkilliğin bakış açısıyla onun bedeninin doğal uzantıları kabul edilir, dolayısıyla herhangi bir ilgiye layık değildir bu beceriler.
Sayfa 14 - 1. Basım: Aralık 2023 - Sia Kitap
Beauvoir çok kapsamlı incelemesinde, kadının her zaman aşağı görülmediğini, tanrıça kültüründe ve romantik Ortaçağ Avrupa şiirinde olduğu gibi, sık sık yüceltildiğini ama hiçbir zaman hiçbir yerde erkeğe denk tüm bir insan olarak kabul edilmediğini, yüce ya da cüce ya da cadı, hep "öteki" olduğunu vurgular.
Sayfa 10 - 1. Basım: Aralık 2023 - Sia Kitap
Bir toplumun hangi siyasal olgunluk basamağında olduğu, kanımca kadınların durumunun incelenmesiyle anlaşılabilir. Bu bağlamda, kadınların toplumsal çalkantılardan nasıl etkilendiklerini saptayabilmek toplumun röntgenini çekmeye benzer.
Sayfa 9 - 1. Basım: Aralık 2023 - Sia Kitap
Reklam
Evrensel Kültür Dergisi sayı :118
Ninmah da Nammu gibi bir insan biçimlendirmek ister. Enki, karısına, "nasıl olursa olsun, yarattığına kader vereceğim." der. Tanrıça çamuru alır ve altı kusurlu insan yaratır. Doğuramayan kadın, erkeklik ya da kadınlık organları olmayan insanlar... Sümerolog kramer"burada şiir doğuştan özürlü yaratıkların varoluşuna açıklama getirmek ister gibi" diyor.
Kadın olmak başlı başına bir ihtilaldi. Kendi kadınlığından bihaber, dekolte vitrini gibi gezinen birçoklarının arasında engellere rağmen "bilgi, kültür ve ahlakla" ilerlemeye çalışılan bir yoldu kadınlık.
Gör Beni
Gör Beni
Şu ciğeri beş para etmez karının, şuna buna gösterdiği yılışıklığa neden kızdığını kendine sormaktaydı. O kadının kadınlık sermayesinin kendisine zevk vermediğini, nerede yağlı bir müşteri görürse malını ona arz etmekte yerden göğe kadar haklı olduğunu, o kendisini sevmiyorsa, kendisinin de hakikatte ona mecbur, müptela olmadığını filanı düşünmekteydi.
Sayfa 91 - KültürKitabı okudu
Ve buna saygı duymamız bekleniyor
Peygamberin kızı Rukiye doğduğunda babası 34 yaşında ya da 33 yaşında olduğunu söylerler. İslam ansiklopedisinde 32 yaşında olduğunu söyler. Bu kız Hz Osman'la evlenir ve 615 de Hz. Osman ile birlikte Habeşistan'a hicret eder. Henüz 12 yaşında Hz. Osman, Hz. Muhammed ile yaşıt nerdeyse. Hatta bu kız daha önce amcası oğlu ile evli ondan ayrılır ve Hz Osman ile evlendirilir. Hani sevgi, hani aşk, hani rıza! 11 yaşındaki bir çocuk 55-65 indeki bir dedeyi nasıl sevebilir nasıl ona kadınlık yapabilir?
1.000 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.