Türkiye'de ''Bizim Mahalle''de yanlış bir kabul var; ''Osmanlı'yı din geriletmiştir'' Yanlıştır.İslam kültürünü gericilik kaynağı olarak ele alırsak kendi tarihi mirasımızla aramıza kopukluk sokarız.Osmanlı toplumu İslam yüzünden geri kalmamıştır;Osmanlı toplumunu geri bırakan unsurlar,aynı ortam içinde dini de geri bırakmıştır.Eğer dini gericilik nedeni olarak görürsek Farabi'leri İbn-i Sina'ları,El Kindi'leri,İbn-i Rüşd'leri nasıl değerlendireceğiz. Osmanlı'nın gerilemesinde din dışında çok farklı nedenler vardı.Ekonomi-politik temelli düşünmememizin sonucudur bu kaba anlayış.Evet bugünde aynı şey oluyor. Türkiye'yi gericileştiren siyasal-ekonomik yapı dini de gericileştiriyor!