Ç.

Ç.
@kitabist
Monolog alanımdır.
Türkiye'de ''Bizim Mahalle''de yanlış bir kabul var; ''Osmanlı'yı din geriletmiştir'' Yanlıştır.İslam kültürünü gericilik kaynağı olarak ele alırsak kendi tarihi mirasımızla aramıza kopukluk sokarız.Osmanlı toplumu İslam yüzünden geri kalmamıştır;Osmanlı toplumunu geri bırakan unsurlar,aynı ortam içinde dini de geri bırakmıştır.Eğer dini gericilik nedeni olarak görürsek Farabi'leri İbn-i Sina'ları,El Kindi'leri,İbn-i Rüşd'leri nasıl değerlendireceğiz. Osmanlı'nın gerilemesinde din dışında çok farklı nedenler vardı.Ekonomi-politik temelli düşünmememizin sonucudur bu kaba anlayış.Evet bugünde aynı şey oluyor. Türkiye'yi gericileştiren siyasal-ekonomik yapı dini de gericileştiriyor!
Din
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖

Ç.

, bir kitap okudu
Puan vermedi·176 syf.·
2015 73. kitabı
Yüksel Kocadoru
7.4/10 · 63 okunma
Bir eski şarkı, bir eski bahar, bir bildik deniz Vakit nisan ortasında bir akşam...
Hiç kimse ilkin kendisine alışık değil Hiç kimse ilkin kendisiyle barışık değil...
Ben bu gezegende yaşıyorum. Özgürlüğüm bana ait. Nüfus kağıdımı verenler beni yönlendiremez.