Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Bilgi ve Kutsal

Seyyid Hüseyin Nasr

Bilgi ve Kutsal Gönderileri

Bilgi ve Kutsal kitaplarını, Bilgi ve Kutsal sözleri ve alıntılarını, Bilgi ve Kutsal yazarlarını, Bilgi ve Kutsal yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
350 syf.
·
Puan vermedi
Yitik Kutsal Bilim
Yitik Kutsal Bilim ✿ ✿ ✿ Aklın mekanizmalarının işlevsel ve dinamik çerçevesinde ‘bilgi’ yapı ve oluşum evrelerine sahip olmuştur. Zamanın algısı her dönemin karakteristik yapısı bilgi fonksiyonun hedef ve kullanımının sınırlarını oluşturmuştur. Birçok ‘benlikler’in ya da bilinç tabakasının temeli olan Yüce Zât ve her
Bilgi ve Kutsal
Bilgi ve KutsalSeyyid Hüseyin Nasr · İz Yayıncılık · 202213 okunma
(...) Sonunda insan zeval bulan bir bedenle bu fizik dünyaya doğmuştur. Ancak insanın bu bedeni onun yeryüzünde zuhur etmeden daha önceki yaratılış safhalarına ait olan latif ve nurani bedenlerin ilkesine sahiptir.
Seyyid Hüseyin Nasr
Seyyid Hüseyin Nasr
,
Bilgi ve Kutsal
Bilgi ve Kutsal
Reklam
Saf dini görüş açısından evrime karşı delil Hinduizm, Jainizm ve Budizm geleneklerinde bile evrenseldir; kozmik tarihin büyük öl­çeklerde tahayyül edilmiş olduğu bu geleneklerde ve kutsal kitapları okuyanlar arasında kainatın altı bin yıldan çok daha uzun bir zamandan beri var olduğu, diğer yaratıkların yeryüzünde insana tekaddüm ettiği ve bu süre içinde dünyanın jeolojik konfigürasyonunun değişmiş olduğu konularında tam bir vukuf vardır. Ve İslam söz konusu olduğunda da aynı şey söylenebilir; bin yıldan fazla bir zamandır Müslüman bilim adamları dağ başlarında bulunan deniz hayvanı kabuklarının denizlerin dağlara ve dağların da denizlere dönüşmüş olduğu anlamına geldiğini ve kara hayvanlarının insanlardan ve deniz hayvanlarının da kara hayvanlarından daha önce var olduklarını çok iyi biliyorlardı.45 --------------------------------------------- *45- Örneğin bkz. el-Burni, Kitabu'l-Cemahir fi marifeti'l-cevahir, Haydarabad, 1935, s. 80. Bu, bazı Batılı bilim adamlarını bu tür Müslüman bilim adamlarının Darwin'den önce Darwinizm'in temsilcileri olduğunu iddia etmeye götürmüştür. Bkz. J. Z. Wilczynski, "On the Presumed Darwinism of Alberuni Eight Hundred Years before Darwin", Isis 50 (Dec. 1959): 459-66; bu makale daha önce yapılmış olan Fr. Dieterici ve diğerlerininkileri takiben yapılmış bir çalışmadır. Ancak, lntroduction to Islamic Cosmological Doctrines (s. 147-48) isimli eserimizde ve diğer başka eserlerimizde göstermeye çalışmış olduğumuz gibi, İslam kaynakları mertebeli oluşa işaret etmektedirler- Darwinci evrim teorisine değil.
Sayfa 251 - İZ YAYINCILIK - 2. Baskı; İstanbul, 2001Kitabı okuyacak
“İslam geleneği nihai anlamıyla kutsal karakterli bilgiye ve manevi hayatta zevki hikmet perspektifinin merkeziliğine ilişkin göz kamaştırıcı deliller sunar.bu perspektif bilginin fonksiyonuna vakıf olan ve kurtarıcı fonksiyonuna inanan bir perspektiftir”
Sayfa 25 - iz yayıncılıkKitabı okudu
Bugün, yarın, dün, Sen'inle birdir, bir án-ı dáimde.
Sayfa 233Kitabı okudu
" insan olmak kendini bilmek ve kendini aşmaktir."
Sayfa 15 - İz YayıncılıkKitabı okudu
Reklam
" İnsan kendi içindeki sonsuz dünyaya yonelebilecegi, dış dünyayı nesnellestirebilecegi ve tümüyle nesnel düzen içerisindeki bilgiye olduğu kadar öznel bilgiye de derununda sahip olabileceği sırrından habersizdir."
Sayfa 14 - İz YayıncılıkKitabı okudu
Bilgi ışıktır, gerçeklenen bilgi, sadece aklı ışıtmakla kalmayan aynı zamanda ruhu güzelleştiren ve bütün bedeni ışıtan o ışığın gerçekleşmesinden başka bir şey değildir.
Bilginin kurtuluşa götürmesi için onun insan tarafından gerçeklenmesi ve insan mikrokozmosunu oluşturan her şeyle ilişkide olması gerekir.
Bilmek kurtulmaktır.
Gerçeği bileceksiniz, ve gerçek sizi özgür kılacak. Yuhanna İncili Gerçeklik nihai anlamında Gerçek’ten başka bir şeye ait değildir. Bu nedenle hikmete dayalı bakış açısı bilginin rolünü, Hinduizmin mokşa dediği kurtuluş ve özgürlüğe götüren bir araç olarak görür. Bilmek kurtulmaktır.
30 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.